MaVoRec Sportswear ‘boost zijn business’ met zijn logo op de Anderlechttruitjes

Voor de competitiewedstrijd tussen voetbalclubs RSC Anderlecht en KV Mechelen op zondag 4 oktober maakt het logo van BNP Paribas Fortis, dat gewoonlijk op de shirts van de Sportingspelers prijkt, plaats voor dat van MaVoRec Sportswear, een specifiek op het voetbal gerichte merkenshop uit de provincie Antwerpen.

Na ongeveer anderhalve maand competitie weerklonk het affluitsignaal van de tweede editie van de ‘Boost uw Business’-wedstrijd. Die grote wedstrijd, die draait om ondernemerschap, merkbekendheid en sportsponsoring, is het resultaat van een samenwerking tussen BNP Paribas Fortis en het management van ​ RSC Anderlecht.

Hoewel de tweede editie van kortere duur (45 dagen) was, kon ze toch op meer belangstelling rekenen. In totaal namen er 1.197 ondernemers aan deel (of zo’n 26 deelnemers per dag) in de hoop, voor de duur van een officiële wedstrijd uit de Jupiler Pro League, shirtsponsor te worden van de Belgische voetbalclub die al de meeste titels heeft behaald! Dit jaar lieten de deelnemers hun verbeelding de vrije loop om hun tijdens de wedstrijd volop in de kijker te lopen: ze publiceerden promofilmpjes op Facebook, organiseerden miniwedstrijden in hun zaak en online, plaatsten banners op hun website... Door hun hele entourage te mobiliseren, verpletterden alle kandidaten samen, de resultaten van de eerste editie met maar liefst 220.786 stemmen (tegenover 46.777 stemmen vorig jaar).

MaVoRec Sportswear, een specifiek op het voetbal gerichte merkenshop uit Putte in de provincie Antwerpen, behaalde uiteindelijk de overwinning. De grote winnaar mag niet alleen zijn logo op de shirts van de spelers van RSC Anderlecht bewonderen tijdens de match tegen KV Mechelen op zondag 4 oktober, hij krijgt ook een mediacampagne ter waarde van 10.000 euro bruto aangeboden om zijn naamsbekendheid nog wat te vergroten. Bovendien bezorgt BNP Paribas Fortis de supporters van MaVoRec Sportswear nog een onvergetelijke ervaring. De bank reserveerde voor hen immers 60 plaatsen in het stadion waarvan er 11 bestemd zijn voor kinderen die, als Player Escorts, aan de zijde van de spelers de grasmat mogen betreden net voor de aftrap. En om al die genodigden van Putte naar het Constant Vanden Stockstadion te brengen, legde BNP Paribas Fortis ook nog een autocar in.

“Ik ben dolgelukkig dat mijn logo op de shirts van Sporting Anderlecht prijkt”, zegt een enthousiaste Stijn Vekemans, zaakvoerder van MaVoRec Sportswear. Het is me gelukt dankzij de actieve inzet van heel wat kinderen die ook de hulp inriepen van hun ouders en die zeer gemotiveerd waren omdat ze zo kans maakten om als Player Escort op het veld te komen voor de match. Om nog meer stemmen te behalen, liep ik ook allerlei evenementen af: feesten, festivals, liefdadigheidsevents… Tenslottekon ik nog veel stemmers overtuigen via miniwedstrijden op Facebook.”

Maar MaVorec Sportswear is niet de enige winnaar van de ‘Boost uw Business’-wedstrijd. In elk van de tien provincies van België en ook in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sleepte een bedrijf eveneens een brutobedrag van 10.000 euro in de wacht voor de financiering van een mediacampagne (zie de lijst met de winnaars hieronder).

“Dankzij onze 2.000 toegewijde experten die exclusief ten dienste van de ondernemers staan, wil BNP Paribas Fortis via deze nieuwe, inspirerende ‘Boost uw Business’-campagne nogmaals de aandacht vestigen op zijn dagelijks engagement op lokaal niveau, dicht bij de handelaars, de zelfstandigen en de ondernemers van de regio om ze te steunen in hun projecten en ze gedurende hun hele activiteit te begeleiden”, licht Michaël Anseeuw, general manager retail van BNP Paribas Fortis, toe.

Voor Royal Sporting Club Anderlecht vormde deze wedstrijd in samenwerking met zijn hoofdsponsor ook een bijzondere gelegenheid om de ondernemers in het hele land naar waarde te schatten: Het was een waar genoegen om ons, met de hulp van onze spelers, te associëren met deze originele wedstrijd die ondernemingen – ongeacht of het nu gaat om ‘jonge starters’, innoverende kmo’s of zelfstandigen –in de kijker zet”, besluit Herman Van Holsbeeck, General Manager van RSC Anderlecht.

Vorig jaar mocht de grote winnaar van de editie 2014 – lingerieboetiek Ohlala! uit het West-Vlaamse Lendelede – na de match RSC Anderlecht-Cercle Brugge vijf keer meer bezoekers verwelkomen in zijn onlineshop. Dit toont aan dat deze wedstrijd een grote weerklank geeft aan de activiteiten van een ondernemer.

---

De 11 winnaars van de ‘Boost uw Business’-wedstrijd

Binam fitness club – Een fitnessspecialist uit Neufchâteau – Provincie Luxemburg

myCosyBed – Een Ninoofse fabrikant van bedden(goed) voor baby’s – Provincie Oost-Vlaanderen

Nekto – Een maatwerkbedrijf uit Neufvilles – Provincie Henegouwen

ADNC Creative Fashion – Mode- en stijlontwerpers uit Barchon – Provincie Luik

MaVoRecSportswear – Een in sportuitrusting gespecialiseerde merkenshop uit Putte (voetbaltenues, voetbaltenuebedrukkingen & merchandising voor voetbalclubs) – Provincie Antwerpen

Energreen – Een in groene stroom gespecialiseerd bedrijf uit Waver – Provincie Waals-Brabant

VV Prime – Een designer uit Sint-Agatha-Berchem die speciaal voor champagneflessen een flessenhalshouder voor vuurwerkfonteintjes heeft ontworpen – Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Bodemprijzen.be – Een Hasselts bedrijf met een onlineplatform voor bouwen en verbouwen tegen de laagste prijs – Provincie Limburg

Party-Fices – Een vuurwerkmaker uit Flawinne – Provincie Namen

VIP FIT – Een trendy familiale sportclub uit Gistel – Provincie West-Vlaanderen

De Gouden Schaar – Een mannenmodeboetiek uit Tienen – Provincie Vlaams-Brabant

​ 

‘Boost uw Business’ in cijfers
​ 

1.197 deelnemers, of zo’n 26 deelnemers per wedstrijddag.

220.786 stemmen, of gemiddeld 4.906 stemmen per dag.

436.660: het aantal likes, views, tweets, shares en comments die gepost werden op de Facebook- en Twitter-pagina’s van de bank over de wedstrijd.

Het netwerk van BNP Paribas Fortis engageert zich voor ondernemers…
​ 

…met 2.000 experten die tot hun dienst staan;

…om hun plannen (65.000 projecten) te helpen realiseren;

…door hen binnen 48 uur een antwoord op hun kredietaanvragen tot 100.000 euro* te geven;

…via één financieringsstructuur die voldoet aan al hun behoeften;

…door meer te investeren in het sociaal ondernemerschap;

…door starters te ondersteunen en te begeleiden in hun ontwikkeling.

*Zie de voorwaarden ‘Antwoord binnen 48 uur’ op ​ www.bnpparibasfortis.be/uwbusiness

http://boostuwbusiness.be

https://newsroom.bnpparibasfortis.com/library/press_release/aftrap-2e-editie-boost-uw-business

 Facebook & Twitter: #boostyourbusiness

 Periscope: #ANDKVM

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt nauw samen met AG Insurance, de grootste verzekeraar in België. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas(www.bnpparibas.com)is met ruim 185.000 medewerkers, van wie bijna 145.000 in Europa, aanwezig in 75 landen. De Groep bekleedt sleutelposities in haar twee kernactiviteiten: Retail Banking & Services (dat Domestic Markets en International Financial Services omvat) en Corporate & Institutional Banking. Ze heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en BNP Paribas Personal Finance is de nummer één in consumentenkredieten. BNP Paribas ontplooit ook zijn geïntegreerde model voor Retail Banking in het Middellandse Zeegebied, in Turkije en in Oost-Europa en heeft een omvangrijk netwerk in het westen van de Verenigde Staten. In Corporate & Institutional Banking en International Financial Services is BNP Paribas toonaangevend in Europa, sterk aanwezig op het Amerikaanse continent en heeft het solide en snelgroeiende activiteiten in Azië-Pacific.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.