Lancering Touring CarSelect: nieuw online verkoopsplatform dat uitsluitend kwaliteitswagens aanbiedt

Van alle autokopers in België kiest 60% ​ voor een tweedehandswagen. Nochtans is dit een markt waarin de consument niet altijd makkelijk zijn weg en informatie vindt, en waar kwaliteit niet altijd gegarandeerd is. Vanuit die bevinding lanceren AG Insurance en BNP Paribas Fortis vandaag, in samenwerking met Touring, Touring CarSelect. Touring CarSelect is een nieuw digitaal platform waar particulieren een ruim aanbod van jonge en betrouwbare tweedehands- en stockwagens kunnen vinden, en die uitsluitend door erkende professionele dealers worden aangeboden.

De Belgische automarkt is voor een groot stuk een tweedehandsmarkt, en zeker de Belgische particuliere chauffeur koopt zijn of haar wagen heel vaak tweedehands. Zo werden er in 20231 in ons land 693.000 tweedehandswagens gekocht, tegenover 481.000 nieuwe wagens. Sinds 2020 was gemiddeld 61,6%1 van de nieuw ingeschreven wagens in ons land tweedehands. De ruim 38% nieuwe wagens zijn voor een belangrijk deel bedrijfswagens. De markt voor tweedehandswagens doet het dus goed en is aanmerkelijk groter dan de markt voor nieuwe wagens.

Van de particuliere kopers kiest vandaag zelfs 89%[1] voor een tweedehandswagen. Van deze groep doet 3 op de 4 kopers zijn aankoop via een professionele dealer. Vooraleer tot die aankoop over te gaan, voert 98% van de potentiële kopers eerst online een grondige zoektocht uit om dat voertuig te vinden dat zo goed mogelijk aan zijn behoeften voldoet. Bijgevolg zijn het vertrouwen in de dealer en de kwaliteit van het voertuig de doorslaggevende factoren om over te gaan tot de aankoop van een tweedehands voertuig.

Touring CarSelect speelt in op zoektocht naar kwaliteit

Deze vaststelling illustreert de voortdurende evolutie die de mobiliteitssector kenmerkt. ​ Digitalisering speelt een steeds grotere rol, ook voor de aankoop van tweedehands- en stockwagens.

Vanuit deze context willen Touring, AG Insurance en BNP Paribas Fortis vandaag een antwoord bieden op de verwachtingen van de markt, en dit met de lancering van een innovatief digitaal verkoopsplatform voor jonge, gecertifieerde occasie- en stockwagens, uitsluitend aangeboden door erkende verkopers. Touring CarSelect (https://carselect.touring.be/) kadert in een breder mobiliteitsecosysteem, gericht op het aanbieden van een compleet gamma van duurzame mobiliteitsoplossingen.

Touring CarSelect speelt proactief in op de nieuwe tendensen en opportuniteiten in de mobiliteitssector. Dit enerzijds met een ruim aanbod aan kwalitatieve tweedehands- en stockwagens, in combinatie met een compleet pakket aan optionele diensten zoals verzekeringen aangeboden door de vertrouwde distributiepartners van AG, bijstand door Touring en financiering via BNP Paribas Fortis. Anderzijds houdt Touring CarSelect ook duidelijk rekening met de voorkeur van de consument die online wil kiezen, maar bij professionele verkopers wil kopen, met garantie.

De uitsluitend professionele dealers waarmee het platform samenwerkt, blijven het eerste aanspreekpunt voor vragen vóór, tijdens of na de aankoop van de wagen, en nadien voor het onderhoud. Touring CarSelect moedigt op die manier een win-winrelatie aan tussen dealer en klant.

“We zijn heel blij om Touring CarSelect te kunnen voorstellen, omdat het een antwoord biedt op de veranderende noden van hedendaagse bestuurders”, zegt Bruno de Thibault, CEO van Touring. “Dankzij het partnership met AG en BNP Paribas Fortis lanceren we vandaag een innovatief platform dat klanten gemoedsrust geeft bij de aankoop van een tweedehands- of stockwagen. Die gemoedsrust wordt hoog ingeschat door autokopers en is precies waar Touring voor bekend staat.”

Automobilisten hebben steeds grotere noden op het vlak van vertrouwen en professionalisme bij de aankoop van tweedehands- en stockwagens. Bij Touring CarSelect kunnen ze rekenen op:

  • Kwaliteit & betrouwbaarheid: voertuigen op Touring CarSelect worden uitsluitend aangeboden door erkende professionele verkopers en voldoen aan de strikte criteria van het kwaliteitscharter, gericht op een duurzaam aanbod van jonge tweedehands- en stockwagens.
  • Garantie en bijkomende diensten: elke wagen op het platform geniet een garantie van minimaal 1 jaar. Bovendien biedt Touring CarSelect een gamma aan bijkomende diensten aan: ​ ​ ​ ​
    • Verzekeringen van AG, aangeboden via de onafhankelijke verzekeringsmakelaars en via BNP Paribas Fortis.
    • Bijstand door Touring
    • Financiering via BNP Paribas Fortis. Klanten kunnen online een financieringsvoorstel aanvragen, maar het contract wordt afgesloten bij de dealer-partner.
  • Professionele begeleiding: klanten kunnen genieten van onafhankelijke informatie en de kennis van Touring. De klant krijgt zo een gepersonaliseerde en zorgeloze aankoopervaring.

“Mobiliteit is een snel evoluerend domein in onze maatschappij, waarbinnen AG mee een sleutelrol wil spelen.”, zegt Edwin Klaps, Managing Director Non-Life bij AG. “Met de overname van Touring zetten we hierin vorig jaar een belangrijke stap op het vlak van bijstand en pechverhelping, en met Touring CarSelect voegen we vandaag een nieuwe dimensie toe. Met dit online platform bieden we de Belgische consument een kwalitatief en duurzaam aanbod aan recente tweedehands- en stockwagens, gekoppeld aan de mogelijkheid om op een eenvoudige manier ook verzekeringen van AG af te sluiten. De klant simuleert zijn prijs in enkele kliks en stuurt zijn aanvraag online naar onze gekende distributiepartners (de onafhankelijke verzekeringsmakelaars en BNP Paribas Fortis) voor advies om het contract af te sluiten. Ik verheug me over deze nieuwe stap en over de verdere ontwikkeling van onze 360° benadering van mobiliteit.”

“Mobiliteit speelt een centrale rol in het dagelijks leven en in de economie, en is zeer belangrijk in het budget van onze klanten. Als groep, met BNP Paribas Mobility, willen wij alle beschikbare expertise inzetten voor de veranderende mobiliteitsbehoeften van onze klanten. Daarom ontwikkelen wij een ecosysteem met verschillende partners om naast diverse financieringsmogelijkheden voor duurzame mobiliteit, ook verzekeringen, bijstand en innovatieve mobiliteitsoplossingen aan te bieden” vertelt Laurent Loncke, Head of Retail van BNP Paribas Fortis. “Met Touring CarSelect creëren we een win-winrelatie tussen onze professionele klanten-verkopers en onze particuliere klanten-kopers.” 

“Vertrouwen is een essentiële factor. Klanten die een tweedehands- of stockwagen willen kopen, wensen een professionele begeleiding. Met Touring CarSelect bieden we onafhankelijk advies en kunnen de particuliere klanten genieten van de gecombineerde kennis en ervaring van onze 3 partners”. Voor professionele klanten verkopers is dit een uitbreiding van het reeds succesvolle samenwerkingsmodel met AlphaCredit voor de distributie van financieringen,” besluit Walter Torfs, CEO van Touring CarSelect.

Bijlage:


[1] Cijfers Traxio

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.