Hoofdeconoom en hoofdstrateeg BNP Paribas Fortis lanceren maandelijkse podcast ‘Stand van Zaken’

Koen De Leus en Philippe Gijsels, respectievelijk Chief Economist en Chief Strategy Officer bij BNP Paribas Fortis, lanceren ‘Stand van Zaken’. In deze gloednieuwe podcast vertrekken de twee specialisten vanuit een actueel onderwerp om duiding te geven bij de impact hiervan op de economische situatie en de financiële markten.

De wereld is razendsnel in verandering. Het is niet altijd even gemakkelijk om klaarheid te brengen in de veelheid aan informatie die op ons afkomt. BNP Paribas Fortis ziet het als zijn verantwoordelijkheid om te informeren over wat er gebeurt in de wereld, en meer bepaald over de invloed die dat heeft op de economie en de markten. ​

Om die reden lanceert de bank vanaf vandaag een maandelijkse podcast met deskundige duiding bij een actueel thema.

Stand van Zaken
In de nieuwe podcast ‘Stand van Zaken’ geven Koen De Leus en Philippe Gijsels telkens vanuit hun eigen vakgebied commentaar bij een actueel onderwerp. De focus van Koen De Leus ligt op de (macro-)economische situatie, Philippe Gijsels van zijn kant heeft het over de financiële markten.

Koen De Leus: “Door de dagelijkse stroom aan nieuwsberichten en de enorme snelheid waarmee informatie zich verspreidt, is het vaak moeilijk om het overzicht te bewaren. Samen met Philippe zal ik proberen om in deze podcast de essentie naar boven te brengen en een duidelijk beeld te scheppen van de economische stand van zaken.

Philippe Gijsels: “Meer dan ooit worden de financiële markten dagelijks beïnvloed door allerlei gebeurtenissen in de hele wereld. Voor de belegger is het zaak om de focus te bewaren en de gevolgen van die evenementen te kennen en te begrijpen. Voor Koen en mezelf wordt deze podcast een nieuw kanaal, naast onder meer onze blogposts en de zesmaandelijkse Economic & Investment Outlook, om onze kijk op de economie en de markten mee te geven.

Presidentsverkiezingen en K-herstel
De eerste ‘Stand van Zaken’ handelt over de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 3 november. In de editie van december zullen de specialisten van BNP Paribas Fortis het hebben over het K-vormige herstel van de economie.

Het nieuwe format biedt de luisteraar een interview met Koen De Leus en Philippe Gijsels. Victoria Tregub, Social Media Manager bij BNP Paribas Fortis, neemt de rol van interviewer op zich. Het gesprek zal verlopen in het Nederlands. De bijhorende video’s, zogenaamde vodcasts, zullen Franse ondertitels krijgen. ​

Praktisch
Wanneer? De podcast en de vodcasts verschijnen elke eerste maandag van de maand.

Waar? De podcast is te beluisteren via Apple Podcasts, Google Podcasts en Spotify. Op https://www.bnpparibasfortis.com/nl/podcasts vindt u zowel de podcast als de bijhorende vodcasts met Franse ondertitels.

Voor meer info en duiding kunt u terecht op de blogs van Koen De Leus en Philippe Gijsels.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.