Hannecard rolt groeiplannen uit dankzij participatie van BNP Paribas Fortis private equity

BNP Paribas Fortis Private Equity stapt in het kapitaal van Hannecard Groep. Dankzij deze participatie kan Hannecard volop inzetten op duurzame en verantwoorde groei, zowel lokaal als internationaal. Het bedrijf uit Ronse is met ruim 120 jaar ervaring een van de meest toonaangevende leveranciers in Europa van industriële rol- en walsbekledingen met rubber, polyurethaan, composiet en carbide voor talrijke sectoren. Het ontwikkelde onder meer een revolutionair coatingsysteem voor drankblikjes.

Vandaag is Hannecard internationaal actief en aanwezig op alle vijf continenten. Dankzij de minderheidsparticipatie van BNP Paribas Fortis Private Equity is het bedrijf klaar voor een nieuw hoofdstuk en optimaal voorbereid op een volgende groeifase.

Onze focus ligt op internationale groei en de verbetering van onze lokale dienstverlening”, vertelt Dirk Vidts, CEO van Hannecard Groep. “Dankzij partnerschappen ter plaatse is onze technologie ook beschikbaar buiten de Europese grenzen en kunnen we rolbekledingen standaardiseren. Flexibiliteit en kwaliteit zijn daarbij onze topprioriteit, maar ook duurzaamheid speelt een essentiële rol. Om die ambities te realiseren, zochten we een betrouwbare financiële partner die gelooft in onze groeistrategie en bereid is op lange termijn mee te bouwen aan ons verhaal. BNP Paribas Fortis Private Equity kon al die vakjes afvinken.”

Potentiële wereldspeler

We zijn al jaren huisbankier van Hannecard en hebben een uitstekende relatie”, aldus Raf Moons, Head of BNP Paribas Fortis Private Equity. “Maar het is hun sterk onderbouwde groeiplan dat ons over de streep getrokken heeft om een participatie te nemen. Hannecard is een solide Vlaamse kmo met het potentieel om een wereldspeler te worden. Met innovatieve ideeën, technologische verbeteringen en nieuwe productontwikkelingen veroveren ze gestaag een wereldwijde nichemarkt. Een verhaal waar we graag in meestappen.”

Efficiëntie en duurzaamheid

Naast de productie van industriële rol- en walsbekledingen zet Hannecard ook volop in op Onderzoek & Ontwikkeling. Het bedrijf spendeert jaarlijks een substantieel deel van de omzet aan R&D om nieuwe producten en IT-applicaties te ontwikkelen met het oog op kostenbesparingen, maar ook meer duurzaamheid. Naast het ontwikkelen van nieuwe producten en het verbeteren van bestaande oplossingen, hecht het R&D-team veel waarde aan het efficiënter en duurzamer maken van productieprocessen.

Zo worden geen CMR-type (carcinogenic, mutagenic or reprotoxic) grondstoffen meer gebruikt. En dankzij een track & trace-systeem kunnen ze alle installaties beter opvolgen en het onderhoud ervan voorspellen, wat heel wat slijtage, breuken en dus afval voorkomt.

BNP Paribas Fortis_Hannecard_NL_110022022

DOCX 137 KB

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.