Fintro is de exclusieve partner van de gloednieuwe boekenprijs van VRT: De Hugo’s

De Hugo’s is een initiatief van de VRT in overleg met de boekensector en in samenwerking met Fintro.

VRT lanceert, in samenwerking met Fintro, een nieuw project “De Hugo’s”. De naam van deze gloednieuwe boekenprijs is een eerbetoon aan de bijna tien jaar geleden overleden schrijver en dichter Hugo Claus.

De doelstelling is om naar het brede publiek toe, een gans jaar lang, te werken rond boeken en leesbevordering, over de genres en de verschillende leeftijden heen.

De 10 radio en TV netten van VRT, van Klara tot Sporza, zullen hiervoor ingezet worden en elk net zal een specifiek genre in de kijker stellen en er wordt een actieve, beslissende rol weggelegd voor de luisteraars of de kijkers.

De Hugo’s worden officieel aangekondigd bij de start van de Boekenbeurs. De eerste editie vindt volgend jaar in november plaats, in dezelfde periode als de Boekenbeurs.

De Hugo’s zullen ondersteund worden door een brede mediacampagne, waarin Fintro zal opgenomen worden. Dit zal het merk Fintro naar het grote publiek meer bekendheid geven. 

Fintro sponsort sinds 2012 de Gouden Boekenuil, de belangrijkste Vlaamse literatuurprijs, die in 2016 werd omgedoopt tot de Fintro Literatuurprijs. Met de Hugo’s sluiten wij ons aan bij een nieuw project waarin het boek centraal staat.

Persbericht VRT

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.