De groep BNP Paribas lanceert Hello bank!, de eerste Europese, 100% digitale, mobiele bank

Hello bank! werd ontwikkeld als antwoord op de behoefte aan SNELHEID en EENVOUD van de Europeanen die VOORTDUREND ONLINE zijn via hun smartphone of via internet. Het gaat om een heel nieuwe kijk op bankieren. ​ Hello bank!, dat vandaag in België en Duitsland gelanceerd wordt, gevolgd door Frankrijk en Italië, heeft de ambitie om in vijf jaar tijd 1,4 miljoen klanten aan te trekken.


HELLO BANK! – EEN NIEUW MERK, NIEUWE MOGELIJKHEDEN

Hello bank! speelt in op het veranderend gedrag in de maatschappij, dat leidt tot een radicale verandering in de bankrelaties. Hello bank! biedt een nieuwe manier van bankieren voor al wie een mobiel leven leidt. “We lanceren ons aanbod op vier grote Europese markten: eerst België en Duitsland, en nadien ook Frankrijk en Italië”, onderstreept François Villeroy de Galhau, Chief Operating Officer van de groep BNP Paribas.
​ 

HELLO BANK! – DE EERSTE MOBIELE BANK IN BELGIË
Eind 2013 zal 52% van de Belgen een smartphone hebben en twee derde van de gezinnen een tablet. "Onze klanten zoeken snelheid en eenvoud in hun dagelijks leven. Wij willen met onze diensten op die veranderende behoeften inspelen. Hello bank! is een nieuwe, mobiele bank die speciaal ontwikkeld werd om aan die verwachtingen te voldoen”, verklaart Peter Vandekerckhove, gedelegeerd bestuurder en lid van het directiecomité van BNP Paribas Fortis.


HELLO BANK! EEN NIEUW MERK, GEBOUWD OP VIER TROEVEN:

… EENVOUDIG – HELLO BANK! MAAKT HET LEVEN EENVOUDIGER…
Een totaal nieuwe, eenvoudige bankbeleving, een bank die van nature mobiel is en zo opgevat dat ze net zo helder en intuïtief is als de online-applicaties van vandaag. De klant kan zijn dagelijkse bankverrichtingen via zijn smartphone of tablet (iOS en Androïd) beheren en hij kan dat waar, wanneer en hoe hij dat wil: rechtstreeks via de app of interactief met het Hello Team. Dankzij de online inschrijvingsprocedure kan iedereen gemakkelijk klant worden en vrijwel meteen in deze nieuwe Hello bank! binnenstappen.

... SLIM – HELLO BANK! BIEDT DE BELEVING VAN EEN BANK OP MAAT …
Iedereen krijgt niet alleen een gratis startpakket aangeboden (met onder andere zichtrekening en betaalkaart), maar ook een vergoeding van 0,25% op de zichtrekening. Daarnaast zijn er ook spaarrekeningen en een virtuele prepaid kaart, een nieuwigheid. Dit aanbod wordt voortdurend aangepast op basis van de feedback van onze klanten, die ondersteuning krijgen van onze online experts.

... MENSELIJK – HELLO BANK! STAAT AAN UW ZIJDE …
In elk land staat een team van adviseurs zes dagen op zeven – met verruimde beschikbaarheid – klaar om de klanten te adviseren over praktische onderwerpen die te maken hebben met hun rekening, of om hen te begeleiden in complexere materies. Via mails, tweets of telefoongesprekken geeft het Hello Team antwoord op alle vragen.

…VEILIG – HELLO BANK! IS EEN ONLINE BANK VAN DE ‘NEXT GENERATION’, ONTWORPEN VOOR DE LANGE TERMIJN …
Het is een transparante bank die met technologische veiligheid en optimale prestaties een duurzame vertrouwensrelatie garandeert! ​ In Duitsland zal Hello bank! gebruik maken van de knowhow van Cortal Consors, een erkend specialist in online makelaardij. In België, en later ook in Frankrijk en Italië, profiteren de klanten van het nieuwe merk van de financiële en operationele duurzaamheid en de ervaring van de groep BNP Paribas.


LANCERINGSDATA
16 MEI: lancering van Hello bank! in België en Duitsland
17 JUNI: lancering van Hello bank! in Frankrijk
OKTOBER: lancering van Hello bank! in Italië

Perscontact:
E-mail: press.be@hellobank.com
Telefoon: 
Hilde Junius – 02 565 47 37
Valéry Halloy – 02 565 46 50

Hello bank! – Mobile, just like you ​ ​ ​ ​ ​ ​ www.hellobank.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.