BNP Paribas Fortis verlengt zijn partnership met Royal Sporting Club Anderlecht

BNP Paribas Fortis verlengt zijn partnership met Royal Sporting Club Anderlecht voor drie seizoenen, met als bijzonderheid dat het de shirtsponsoring van de Belgische club met de meeste titels vanaf volgend seizoen deelt met de Belgacom-groep via hun Proximus-logo.

BNP Paribas Fortis, dat al sinds 1981 hoofdsponsor is van Royal Sporting Club Anderlecht (RSCA), kan met genoegen melden dat het zijn partnership met de Brusselse club voor drie seizoenen verlengt, vanaf volgend seizoen (juli 2014) tot het einde van seizoen 2016-2017. Met die langdurige en stabiele samenwerking bevestigt BNP Paribas Fortis zijn engagement als actieve partner van RSCA, niet alleen voor de competities, maar ook voor maatschappelijke initiatieven zoals de Fan Day, de Talent Days en de BNP Paribas Fortis Player Escorts.

Door deze verlenging blijft BNP Paribas Fortis de hoofdsponsor op de shirts van Paars-Wit voor de Belgische competities (Jupiler Pro League en Beker van België, ook ‘Cofidis Cup’ genoemd). Nieuw volgend seizoen is dat het Proximus-logo tijdens de Belgische competities achteraan op de truitjes en op de shorts van Anderlecht zal verschijnen. Bovendien zal het Proximus-logo tijdens de Europese wedstrijden dat van BNP Paribas Fortis op de truitjes vervangen.

BNP Paribas Fortis en Belgacom, die al partners waren via het mobiele betaalplatform Sixdots, onderscheiden zich ook nu weer als vernieuwers met deze originele formule van co-shirtsponsoring, waarbij de partner wisselt naargelang van de competitie.

Roger Vanden Stock, voorzitter van RSC Anderlecht, gaf het volgende commentaar over de verlenging van het contract: "We zijn zeer verheugd dat BNP Paribas Fortis en Belgacom ervoor gekozen hebben om hun sponsoringcontract te verlengen, want beide bedrijven delen dezelfde waarden en ambities als onze club. We stellen het erg op prijs dat de twee ondernemingen, beide leider in hun markt, hun steun en bijdrage voor met name de promotie van de Belgische competitie verlengen.”

Met dit partnership, dat qua duur uniek is in Europa, aangezien het volgend jaar zijn 34e jaar ingaat, bevestigt BNP Paribas Fortis zijn maatschappelijk engagement en zijn inzet voor het Belgische voetbal: "Door onze sponsoring­overeenkomst met drie jaar te verlengen, tonen we duidelijk ons vertrouwen in RSCA en onze loyauteit voor de club,” aldus een opgetogen Peter Vandekerckhove, gedelegeerd bestuurder en verantwoordelijk voor Retail & Private Banking. Deze loyale en voorbeeldige samenwerking berust op de essentiële waarden die ons binden: toegankelijkheid, prestatiegerichtheid, teamspirit en respect.”



​ 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.