BNP Paribas Fortis lanceert virtuele betaalportefeuille voor online shoppers

De aankondiging dat BNP Paribas Fortis in primeur voor België de nieuwe MasterPass virtuele betaalwallet lanceert is goed nieuws voor online shoppers en handelaars die een graantje wensen mee te pikken van de groeiende e-commerce.



“Dit initiatief is broodnodig,” stelt Gunter Uytterhoeven, hoofd Marketing bij BNP Paribas Fortis. “In vergelijking met de omringende landen hinkt België immers stevig achterop wat betreft e-commerce. ​ De 25% groei die de Belgische e-commerce in 2012 realiseerde lijkt goed nieuws, maar eigenlijk is dat niet zo. ​ Elders is e-commerce reeds belangrijker én groeit ze ook sneller dan in België. Zo hebben 'slechts' 55% van de Belgische internetgebruikers vorig jaar aan online shopping gedaan, tegenover 70 à 80% in alle omringende landen. Bovendien shoppen we niet vaak online in vergelijking met de rest, zodat het aandeel van de e-commerce slechts 2 à 3% van de Belgische retailhandel bedraagt, waar dat in de omringende landen 7 à 10% bedraagt. En ten slotte zijn Belgische handelaars vrij weinig aanwezig in dit distributiekanaal, dat nog grotendeels beperkt blijft tot internationale handelaars.”

De virtuele betaalwallet zal het online betaalproces sterk vergemakkelijken in het voordeel van zowel de consument als de handelaar. Deze nieuwe betaaloplossing is in wezen vergelijkbaar met buitenlandse 'wallet' aanbieders zoals Paypal. ​ Maar MasterPass biedt ook noodzakelijke extra voordelen qua gebruiksgemak voor de consument en qua acceptatie en kosten voor de handelaar. Zo zullen klanten van BNP Paribas Fortis mits eenvoudige activering over de betaalportefeuille kunnen beschikken; al hun kaarten zullen er automatisch in opgeslagen zitten, debet- zowel als kredietkaarten, zelfs als zijn ze uitgegeven door andere banken. Bovendien zullen, en ook dat is uniek, nieuwe en hernieuwde kaarten automatisch geupdated worden. En nog een uniek voordeel: de klant kan de details van elke online aankoop vlot consulteren via Easy banking of PC banking, met de details geïntegreerd in het overzicht van de verrichtingen. 

Online shoppen wordt dus eenvoudig. Je drukt op een nieuwe 'checkout-knop', geeft je BNP Paribas Fortis Masterpass paswoord in, en klikt de kaart aan waarmee je wenst te betalen. Verder loopt alles automatisch en geïntegreerd. ​ 

BNP Paribas Fortis wil de virtuele betaalportefeuille eind 2013 ter beschikking stellen van zijn klanten. ​ 

Bekijk onze video voor een demo.

Lees meer over MasterPass in het persbericht hierbij. 


Perscontacten: Hilde Junius, +32 2 ​ 565 47 37 of +32 478 ​ 88 29 60, hilde.junius@bnpparibasfortis.com

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.