BNP Paribas Fortis Gent verwelkomt ​ ‘Positive Exposure Belgium’

Tijdens de week van maandag 11 september tot en met maandag 25 september organiseert de vzw ‘Positive Exposure Belgium’ een digitale tentoonstelling, met foto's en video's op de monitors en led wall, in het gebouw van BNP Paribas Fortis, Zonnestraat 2 in Gent. De bank ondersteunt graag deze tentoonstelling met als doel de schoonheid van onze menselijke diversiteit in de picture te zetten en het publiek aan te moedigen om op een andere manier te kijken naar het ‘anders’ zijn, naar een zichtbare en/of onzichtbare aandoening. Vandaar ook de naam van de tentoonstelling: ‘CHANGE HOW YOU SEE, SEE HOW YOU CHANGE’ / ‘VERANDER HOE JE KIJKT, KIJK HOE JIJ VERANDERT’.

Op zaterdag 16 september, tijdens OdeGand, kunt u naast deze digitale tentoonstelling ook een fototentoonstelling bezoeken in het gebouw van BNP Paribas Fortis. Op 15 september organiseert Positive Exposure Belgium met Amerikaans modefotograaf Rick Guidotti een fotoshoot in het Wetterse Sint-Lodewijk, waar kinderen en volwassen met een motorische beperking onderwijs en begeleiding krijgen. De foto’s van deze shoot zullen ook reeds te bezichtigen zijn op zaterdag 16 september in het Flagship kantoor. Beide tentoonstellingen zijn vrij te bezoeken.

Positive Exposure, opgericht door Rick Guidotti

Rick Guidotti maakte naam in de modewereld. De mooiste vrouwen ter wereld, van Claudia Schiffer tot Naomi Campbell, heeft hij op de gevoelige plaat vastgelegd maar in 1998 wordt Guidotti, tijdens een pauze van een fotoshoot, gegrepen door de schoonheid van een meisje met bleke huid en wit haar aan de bushalte. Terug thuis gaat Guidotti op ontdekkingstocht, naar albinisme en mensen met genetische afwijkingen. Wat hij ontdekte was verrassend en onthutsend. De beelden die hij vond waren triest en onmenselijk. In medische handboeken werden kinderen met afwijkingen voornamelijk aanzien als ziektes, als diagnoses; en niet als mensen. Dus keerde Guidotti zijn hele leven om – hij stopte met werken in de mode-industrie en richtte de vzw Positive Exposure op. Hij begint te werken met ​ belangenorganisaties, NGO’s en onderwijsinstellingen om een verandering teweeg te brengen op het gebied van sociale gedragingen jegens mensen met genetische, lichamelijke, gedragsmatige of intellectuele beperkingen. Zijn werk wordt gepubliceerd in kranten, tijdschriften, en vakbladen van zeer uiteenlopende aard, zoals Elle, GQ, People, The American Journal of Medical Genetics, The Lancet, Spirituality and Health, The Washington Post, Atlantic Monthly en LIFE Magazine.

Belgische dochterorganisatie

In 2014 stapt de Belgische kindertandarts Bieke kreps naar Guidotti met de vraag of hij samen met haar een wereldwijd fotografieproject wil opstarten over mensen met een craniofaciale aandoening. De fotoreeks is een succes en de rol van kreps, geboren met een schisis, in Positive Exposure groeit. In maart richt kreps Positive Exposure Belgium vzw op, een dochterorganisatie van Positive Exposure.

BNP Paribas Fortis Flagship

BNP Paribas Fortis opende op 14 april 2016 in Gent de eerste Flagship. Met de Flagship verruimt BNP Paribas Fortis het klassieke ​ kantoorconcept en worden nieuwe digitale technologieën tastbaar gemaakt voor ​ alle bezoekers aan de hand van onder andere een interactieve Innovation Wall en een Phygital Lab. Met de Flagship wil de bank voor een wereld in verandering ook een innovatief en digitaal centrum in het hart van de stad bieden, vrij toegankelijk voor iedereen.

Meer informatie bij

BNP Paribas Fortis

Hans Mariën

Tel. 0475 74 72 86

hans.marien@bnpparibasfortis.com

Positive Exposure Belgium vzw

Bieke kreps

bieke@positiveexposure.org

https://positiveexposure.org/belgium/belgium-events/https://www.facebook.com/positiveexposurebelgium/

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.