BNP Paribas Fortis Foundation zamelt opnieuw centjes in voor de Voedselbanken

Van 12 december 2016 tot 13 januari 2017 lanceren BNP Paribas Fortis Foundation en de Voedselbanken een nieuwe centjesinzameling ten voordele van de minstbedeelden. De solidariteitsactie loopt in alle kantoren van BNP Paribas Fortis en Fintro, in veel lagere en middelbare scholen en op de sociale media.

"Vandaag zijn uw centjes nog meer waard!”. Die slogan wordt het leidmotief voor de nieuwe centjesinzameling waarmee BNP Paribas Fortis Foundation in deze eindejaarsperiode oproept tot vrijgevigheid ten bate van de Voedselbanken. Sinds 2011 organiseert de Foundation een campagne om koperen muntstukken in te zamelen en met de opbrengst de minderbedeelden warme maaltijden aan te bieden. Vorig jaar werd de campagne uitgebreid naar de ‘gele centjes’, om zo meer mensen in moeilijkheden te kunnen helpen.

Deze grote solidariteitsactie loopt dit jaar van 12 december 2016 tot 13 januari 2017 in de kantoren van BNP Paribas Fortis en Fintro, en de Foundation nodigde ruim 6.500 lagere en middelbare scholen uit om eraan mee te werken.

In vijf jaar van geslaagde campagnes zijn, dankzij de gulheid van iedereen – klanten en niet-klanten, scholieren en hun ouders, maar ook medewerkers van de bank die begaan zijn met de problematiek van de honger in België – in totaal ruim 16 miljoen muntstukken in de collecteboxen beland, goed voor meer dan 425.000 euro.

Als je weet dat een warme maaltijd gemiddeld 3 euro kost, kun je ervan uitgaan dat over die periode meer dan 141.000 maaltijden via de Voedselbanken van België naar de minstbedeelden zijn gegaan.

Ook dit jaar doet de Foundation weer een beroep op de sociale netwerken: voor elke share op Twitter of Facebook zal BNP Paribas Fortis Foundation het equivalent van een warme maaltijd (3 euro) aan de Voedselbanken schenken, met een maximum van 15.000 euro.

De resultaten van de nieuwe campagne worden eind februari 2017 bekendgemaakt op de website www.centjes.bnpparibasfortis.be

Perscontacten:

Vzw Belgische Federatie van Voedselbanken

Tel.: 02/ 559 11 10

info@foodbanks.be

BNP Paribas Fortis

Tel.: 02/565 46 50

pressbnpparibasfortis@bnpparibasfortis.com

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.