BNP Paribas Fortis Diamond Games: meer dan tennis

Van 9 tot 15 februari vinden in het Antwerpse Sportpaleis de BNP Paribas Fortis Diamond Games plaats. Dit toernooi voor dames knoopt aan met de rijke tennistraditie in Antwerpen, maar wil tegelijk veel meer zijn. De toeschouwers wacht een totaalbeleving.

Het was tornooidirectrice Kim Clijsters zelf die met gepaste trots de wedergeboorte van de Diamond Games aankondigde op de persvoorstelling op het Schoon Verdiep van het stadhuis van Antwerpen.

“Na zeven jaar zal er opnieuw op het hoogste niveau getennist worden in Antwerpen. De nieuwe BNP Paribas Fortis Diamond Games moeten niet alleen een toptornooi worden, maar nog veel meer dan dat”, opende Clijsters.
​ 

Eerste Premier Event in Europa

De BNP Paribas Fortis Diamond Games zijn een Premier event met een prijzenpot van 710.000$. De premiers zijn de grootste en belangrijkste toernooien na de Grand Slams. Er zijn er zes in Europa en de Diamond Games zijn daarvan het eerste van het seizoen.

Alain De Greef, Head of Sponsoring & Events van BNP Paribas Fortis: “De BNP Paribas Fortis Diamond Games bieden ons, als hoofdsponsor van het Belgische tennislandschap, ​ een uitgelezen kans om internationaal tennis verder te promoten en sterk te associëren met onze bank. Tot vorig jaar hadden wij nog de WTA Brussels Open, maar dit tornooi werd spijtig genoeg om organisatorische redenen niet verdergezet. Met de vernieuwing van de historische Diamond Games kunnen wij de draad weer oppikken en zullen onze Belgische tennissters opnieuw op eigen bodem te zien zijn. Dankzij dit partnership kunnen wij ook onze slogan ‘We Are Tennis’ extra kracht bijzetten en tennis in België definitief op de kaart zetten.”
​ 

Gouden racket met diamanten

In de traditie van weleer blijft de inzet van het tornooi een gouden, met diamanten bekleed, racket: 4,5 kg goud en 2008 diamanten. Samen 1,5 miljoen dollar waard. Wie twee keer wint op drie jaar tijd neemt het racket mee. “Geloof me: dat is een serieuze extra aantrekkingskracht voor de tennisvrouwen”, zegt Kim Clijsters. “We streven in de eerste plaats naar een zeer sterke competitie en we mikken op een aantal grote namen en meerdere speelsters uit de top-20. Dan helpt zo’n trofee zeker!” 
​ 

Creative director Elodie Ouedraogo

Tegelijk wil het toernooi voor een trendbreuk zorgen en heel sterk vernieuwen. Deze nieuwe BNP Paribas Fortis Diamond Games moeten een kippenveltornooi worden. Door het toptennis, maar ook door wat de toeschouwer er omheen allemaal kan beleven. Je komt hier niet naar een namiddag of avondje tennis, je krijgt een compleet en gevarieerd uitstapje. Met tal van extra’s, thema’s en verrassingen.

Om dat te realiseren heeft Kim Clijsters de hulp ingeroepen van Elodie Ouedraogo. Zij wordt creative director van het tornooi. De ex-atlete kent de sportwereld door en door, maar heeft ook op vlak van lifestyle, fashion en entertainment al naam gemaakt. Elodie: “Ik zal inderdaad proberen zo goed mogelijk die brug te leggen tussen topsport en de beleving eromheen. Onze interesses zijn de laatste jaren zo enorm verbreed en divers geworden dat de meeste mensen wel wat meer willen dan alleen maar een stoeltje in de tribune en iets om te drinken. Je wil als toeschouwer iets beleven, je wil een totaalpakket, van zodra je in het Sportpaleis binnenkomt tot je buiten gaat.”
​ 

Players Party for all

“Op maandagavond ​ – de eerste avond van het hoofdtoernooi – is er al meteen een ‘Players party for all’. In de lounge van het Sportpaleis zullen niet alleen de speelsters van de partij zijn, maar ook 2.000 tennisfans kunnen erbij zijn. ​ Op zaterdag is het Valentijn en zorgen wij voor een mooi alternatief op het klassieke Valentijnsdiner. Voor die dag kan je als koppel een duoticket kopen en dan maken 5 koppels kans op een VIP-ontvangst in de players area. Je kan met z’n tweeën dineren aan de rand van het terrein én daarna kan je op hotel in het Hilton Hotel, waar de speelsters ook overnachten. En sowieso dompelen we alle fans die dag onder in een aparte sfeer.”

Op zondag, net voor de finale, speelt Kim Clijsters zelf nog een keer. Haar tegenstander in het exhibitieduel wordt later nog bekend gemaakt. Aan de invulling van de andere dagen en avonden wordt nog volop gewerkt. 


Diamanten cadeau voor elke honderdste ticketkoper

Tickets zijn vanaf nu te koop. De kwalificaties beginnen op zaterdag 7 februari, het hoofdtornooi start op maandag 9 februari. Tot en met woensdag kan je met je ticket eender welke match die dag zien. Pas vanaf donderdag wordt er met een namiddag- en avondsessie gewerkt. Leuke verrassing voor de ​ ticketkopers is dat elke honderdste koper een diamantje van .10 karaat krijgt.

Bekijk de videoreportage van de persconferentie.

Tickets bestellen en andere nuttige praktische info via www.diamondgames.be.

Voor alle tennisinfo in binnen- en buitenland kunt u terecht op onze We Are Tennis Pagina’s:

Facebook: www.facebook.be/WeAreTennisBelgie ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ 
Twitter: ​ ​ ​ ​ ​ @WTennisBelgie
​ 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.