BNP Paribas eerste Europese bank die partnership aangaat met Facebook, Google, LinkedIn en Twitter

Het doel van dit partnership is zijn digitale aanwezigheid wereldwijd verder te ontwikkelen.

BNP Paribas gaat gelijktijdig en op internationaal niveau een partnership aan met Facebook, Google, LinkedIn en Twitter. Bij het initiatief zijn vier leden van het Executive Committee van BNP Paribas betrokken waarmee de groep zich meteen verzekert van een strategische aansturing van haar aanwezigheid in de digitale media en zich openstelt voor nieuwe samenwerkings- en innovatiemogelijkheden op het gebied van communicatie, marketing en klantenrelaties.

"BNP Paribas heeft met zijn klanten al meer dan 500 miljoen digitale interacties per jaar, waardoor het een toonaangevende digitale speler is. De wereldwijde partnerships die we met elk van deze vier mondiale digitale leiders – Facebook, Google, LinkedIn en Twitter – hebben gesloten, zullen ons helpen om onze relatie met onze klanten en potentiële klanten te versterken op deze platforms. Ze zullen ook onze innovatiecapaciteit stimuleren zodat we diensten kunnen aanbieden die steeds beter inspelen op de behoeften van onze klanten", zei Jean-Laurent Bonnafé, Chief Executive Officer van BNP Paribas.

Mobiele toestellen hebben het relatiemodel radicaal veranderd doordat ze de belangrijkste tools zijn geworden waarmee bankklanten hun adviseur contacteren of hun rekeningen beheren. Daarom is de verbetering van de digitale bankierervaring voor de klanten een prioritaire ontwikkelingspijler voor BNP Paribas. De groep wil hun zowel keuze als gebruiksgemak garanderen door gebruik te maken van onder meer de nieuwe interactievormen die de sociaalnetwerksites bieden, nieuwe mobiele diensten en vereenvoudigde processen.

Deze partnerships, die de samenwerking tussen de bank en de vier digitale giganten versterken, dragen actief bij tot het bereiken van die doelstelling. De samenwerking berust op een globale governance die wordt uitgestippeld op basis van een gezamenlijke roadmap. Regelmatige ontmoetingen tussen de initiatiefsponsors van de vier digitale bedrijven en die van de bank moeten ervoor zorgen dat de partnerships vlot lopen. Deze allianties zullen de digitale transformatie van de bank versnellen en het mogelijk maken om samen nieuwe businessmogelijkheden te onderzoeken en aan te sturen.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.