BNP Paribas eerste Europese bank die partnership aangaat met Facebook, Google, LinkedIn en Twitter

Het doel van dit partnership is zijn digitale aanwezigheid wereldwijd verder te ontwikkelen.
BNP Paribas gaat gelijktijdig en op internationaal niveau een partnership aan met Facebook, Google, LinkedIn en Twitter. Bij het initiatief zijn vier leden van het Executive Committee van BNP Paribas betrokken waarmee de groep zich meteen verzekert van een strategische aansturing van haar aanwezigheid in de digitale media en zich openstelt voor nieuwe samenwerkings- en innovatiemogelijkheden op het gebied van communicatie, marketing en klantenrelaties.
"BNP Paribas heeft met zijn klanten al meer dan 500 miljoen digitale interacties per jaar, waardoor het een toonaangevende digitale speler is. De wereldwijde partnerships die we met elk van deze vier mondiale digitale leiders – Facebook, Google, LinkedIn en Twitter – hebben gesloten, zullen ons helpen om onze relatie met onze klanten en potentiële klanten te versterken op deze platforms. Ze zullen ook onze innovatiecapaciteit stimuleren zodat we diensten kunnen aanbieden die steeds beter inspelen op de behoeften van onze klanten", zei Jean-Laurent Bonnafé, Chief Executive Officer van BNP Paribas.
Mobiele toestellen hebben het relatiemodel radicaal veranderd doordat ze de belangrijkste tools zijn geworden waarmee bankklanten hun adviseur contacteren of hun rekeningen beheren. Daarom is de verbetering van de digitale bankierervaring voor de klanten een prioritaire ontwikkelingspijler voor BNP Paribas. De groep wil hun zowel keuze als gebruiksgemak garanderen door gebruik te maken van onder meer de nieuwe interactievormen die de sociaalnetwerksites bieden, nieuwe mobiele diensten en vereenvoudigde processen.
Deze partnerships, die de samenwerking tussen de bank en de vier digitale giganten versterken, dragen actief bij tot het bereiken van die doelstelling. De samenwerking berust op een globale governance die wordt uitgestippeld op basis van een gezamenlijke roadmap. Regelmatige ontmoetingen tussen de initiatiefsponsors van de vier digitale bedrijven en die van de bank moeten ervoor zorgen dat de partnerships vlot lopen. Deze allianties zullen de digitale transformatie van de bank versnellen en het mogelijk maken om samen nieuwe businessmogelijkheden te onderzoeken en aan te sturen.