BNP Paribas Fortis lanceert Corporate Virtual Cards

BNP Paribas Fortis lanceert een nieuwe kaartdienst voor bedrijven: Corporate Virtual Cards. Dat is een innovatieve oplossing waarmee bedrijven makkelijk en gecontroleerd online professionele aankopen kunnen doen, waardoor ze beter grip krijgen op hun werkkapitaal. BNP Paribas Fortis is de eerste Belgische bank ​ die haar professionele klanten zo’n oplossing van eigen bodem aanbiedt.

BNP Paribas Fortis innoveert met de lancering van de oplossing Corporate Virtual Cards, die het mogelijk maakt om virtuele kaarten te genereren. De bank breidt vanaf mei 2025 zo haar aanbod van professionele betaalkaarten uit. Een virtuele kaart is een digitale betaalmethode waarbij een kaartnummer op aanvraag wordt gegenereerd. Hiermee kunt u één of meerdere betalingen doen zonder een fysieke kaart nodig te hebben.

Dankzij de ruime geografische dekking van het Mastercard-netwerk kunnen bedrijven hun uitgaven voor zakenreizen (hotels, vliegtuigtickets, huur van voertuigen …) en andere aankopen centraliseren.

Corporate Virtual Cards van BNP Paribas Fortis is een tweeledig aanbod:

  • Een online oplossing, waarmee de beheerders de betaalkaarten configureren volgens de gebruikersbehoeften en waarmee de medewerkers op aanvraag virtuele kaarten kunnen creëren.
  •  
  • Een oplossing geïntegreerd in het IT-systeem van de onderneming, waardoor de creatie van virtuele kaarten volledig geautomatiseerd verloopt.

De nieuwe online betaaloplossing is eenvoudig te gebruiken: de medewerkers genereren een virtueel kaartnummer, waarmee ze vervolgens een of meer betalingen kunnen uitvoeren op commerciële websites.

 Voordelen van virtuele kredietkaarten voor bedrijven:

 Veiliger: minder risico op misbruik en diefstal omdat de kaarten voor één ​ ​ ​ ​ ​ transactie of met strikte gebruikslimieten gegenereerd worden.

  • Optimalisatie van hetwerkkapitaal: virtuele kaarten leiden tot snellere leveringen, een efficiënter beheer ​ ​ ​ ​ ​ van de uitgaande stromen en minder administratieve kosten.
  • Eenvoudig beheer encontrole: de ​ ​ ​ ​ ​ betalingen worden overzichtelijk ingedeeld in categorieën, wat de ​ ​ ​ ​ ​ opvolging en analyse van de uitgaven en de boekhoudkundige verwerking ​ ​ ​ ​ ​ makkelijker maakt.
  • Transparanter: de virtuele kredietkaarten bieden een ​ ​ ​ ​ ​ gedetailleerd overzicht van alle transacties.
  • Budgetcontrole: door limieten in te stellen, blijven de ​ ​ ​ ​ ​ betalingen altijd binnen het beschikbare budget.

 Het aanbod wordt eind 2025 verder uitgebreid met extra functionaliteiten, zoals een gedetailleerder beheer van onkostenaanvragen en vervolgens ook de mogelijkheid om te betalen aan fysieke terminals.

 Corporate Virtual Cards kwam tot stand dankzij de investeringen van de groep BNP Paribas en haar expertise in virtuele kaarten sinds 2011.

 Stéphane Vermeire, Head of Corporate Banking van BNP Paribas Fortis: "Met Corporate Virtual Cards bieden we onze klanten een innovatieve oplossing aan waarmee ze makkelijker online professionele aankopen kunnen doen en hun uitgaven beter kunnen beheren. Die virtuele kaart verhoogt de veiligheid, transparantie en efficiëntie van transacties en biedt een naadloze en intuïtieve gebruikerservaring. We zijn ervan overtuigd dat deze oplossing tegemoetkomt aan de veranderende behoeften van onze klanten en hen helpt succesvol te zijn in een continu veranderende markt."

Meer info ​ Virtuele kaarten voor bedrijven | BNP Paribas Fortis

General Press Contact
Media relations
Algemeen e-mailadres van Media Relations

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.