‘Boost uw Business’: lingerielogo op de Anderlecht-truitjes

Voor de competitiematch tussen Anderlecht en Cercle Brugge op zaterdag 20 september maakte het logo van BNP Paribas Fortis, dat gewoonlijk op de truitjes van Paars-Wit prijkt, plaats voor dat van Ohlala!, een West-Vlaamse lingerieboetiek. Bekijk de video.

Aanleiding voor die primeur – want zoiets was sinds het begin van het partnership tussen de bank en RSC Anderlecht in 1981 nog nooit gebeurd – was de wedstrijd ‘Boost uw Business’.

‘Boost uw Business’, de breed opgezette wedstrijd waarmee BNP Paribas Fortis en het bestuur van RSC Anderlecht ondernemerschap, naambekendheid en sportsponsoring centraal stelden, is afgelopen. Zo’n drie maanden lang – van mei tot juli – dongen ruim 1.000 ondernemingen naar de hoofdprijs: voor één officiële Jupiler Pro League-wedstrijd shirtsponsor zijn van de club met de meeste landstitels.

Aan het einde van deze onlinewedstrijd – die via www.boostuwbusiness.be 46.000 stemmen opleverde en op de sociale netwerken ruim 45.000 keer werd gedeeld, becommentarieerd en aangeklikt – kwam lingeriewinkel Ohlala! als hoofdwinnaar uit de bus.

De boetiek uit het Westvlaamse Lendelede krijgt meer dan alleen zijn logo op de Anderlechtshirtjes tijdens de match tegen Cercle Brugge. BNP Paribas Fortis besloot namelijk ook om de mensen van de lingeriezaak op zaterdag 20 september een onvergetelijke dag te bezorgen. Het reserveerde 60 zitjes voor Ohlala!-fans, waarvan 11 voor kinderen die als player escort met de spelers mee het veld op mochten. Bovendien stelde BNP Paribas Fortis een bus ter beschikking om al die gasten van Lendelede naar het Constant Vanden Stockstadion te brengen. En daarbovenop wint Ohlala! ook een lokale reclamecampagne ter waarde van 10.000 euro bruto.

“Dit initiatief leek ons van in het begin een uitstekende kans om onze naambekendheid te vergroten,” vertelt Bernadette Demasure, zaakvoerster van Ohlala!, enthousiast. “We stuurden meteen een mailtje naar al onze klanten met de vraag om voor ons te stemmen. Verder organiseerden we wedstrijden waarmee ze bijvoorbeeld een lingeriesetje konden winnen. We brachten het onderwerp daarna nog regelmatig ter sprake, om duidelijk te maken dat dit iets heel bijzonders was voor ons bedrijf.”

Ohlala! is niet de enige winnaar van ‘Boost uw Business’. In elk van de zeven regionale zones van de bank sleepte een onderneming 10.000 euro bruto in de wacht voor de financiering van een lokale reclamecampagne (cfr. infra).

BNP Paribas Fortis, dat beschikt over 2.000 experts die exclusief ter beschikking van de ondernemers staan, wil nogmaals onder de aandacht brengen dat het de activiteiten van de kmo’s en zelfstandigen ondersteunt en helpt uitbouwen.

“‘Boost uw Business’ is niet alleen de naam van deze originele wedstrijd,” onderstreept Peter Vandekerckhove, gedelegeerd bestuurder en lid van het directiecomité van BNP Paribas Fortis. “Het is ook de rode draad in al onze acties om de kmo’s en zelfstandigen op lokaal vlak te helpen dag na dag hun projecten te realiseren, en tegelijkertijd zichtbaarheid en naambekendheid te krijgen.”

Voor RSC Anderlecht was deze wedstrijd in samenwerking met zijn hoofdsponsor ook een uitstekende gelegenheid om de ondernemers uit het hele land in de schijnwerpers te plaatsen: “We hebben ons, samen met onze spelers, met genoegen aangesloten bij deze originele wedstrijd, die de ondernemingen tot hun recht laat komen, of het nu gaat om start-ups, innoverende kmo’s of vrije beroepers”, verzekert Herman Van Holsbeeck, algemeen directeur van RSC Anderlecht.

De zeven regionale winnaars

  • ​ ​ ​ ​ Lingerie Ohlala! – Lingeriewinkel – Lendelede (West-Vlaanderen)
  • ​ ​ ​ ​ Vinolentus – Wijnhandel en -groothandel – Perrones-lez-Binche (Henegouwen – Waals-Brabant)
  • ​ ​ ​ ​ Colorart – Schilderspeciaalzaak voor binnen- en buitendecoratie en voor de industrie – Itterbeek (Vlaams-Brabant – Limburg)
  • ​ ​ ​ ​ Papeterie Humblet – Papier en kantoorbehoeften – Herstal (Luik – Namen – Luxemburg)
  • ​ ​ ​ ​ DCS Vastgoed – Vastgoedmakelaar – Sinaai (Oost-Vlaanderen)
  • ​ ​ ​ ​ Splendeur du Bois – Meubelmakerij en -restauratie – Sint-Lambrechts-Woluwe (Brussel)
  • ​ ​ ​ ​ Mamma Latte – Zwangerschapskleding en borstvoedingsbenodigdheden – Brasschaat (Antwerpen – Kempen) ​ ​ ​ ​ ​ 

‘Boost uw Business’ in cijfers

  • ​ ​ ​ ​ 1.069 kandidaten
  • ​ ​ ​ ​ 46.777 stemmen (gemiddeld 835 per dag) via www.boostuwbusiness.be
  • ​ ​ ​ ​ 43.542 mensen klikten op de Facebookberichten van de bank over de wedstrijd, deelden ze of gaven commentaar. ​ ​ ​ ​ ​ 

Het BNP Paribas Fortis-netwerk ten dienste van de ondernemers

  • ​ ​ ​ ​ 2.000 experten in dienst van de ondernemers
  • ​ ​ ​ ​ 65.000 projecten om hun ambities concreet vorm te geven
  • ​ ​ ​ ​ een antwoord binnen 48 uur voor kredietaanvragen tot 100.000 euro (*)
  • ​ ​ ​ ​ een financieringsstructuur die beantwoordt aan hun behoeften
  • ​ ​ ​ ​ verhoogde investeringen in sociaal ondernemerschap
  • ​ ​ ​ ​ steun en begeleiding van starters bij hun ontwikkeling.

* Voor de voorwaarden, zie 'Antwoord in minder dan 48 uur' op www.bnpparibasfortis.be/uwbusiness


Perscontact BNP Paribas Fortis

Hilde Junius ​ ​ +32 2 565 47 37 ​ ​ ​ hilde.junius@bnpparibasfortis.com
newsroom.bnpparibasfortis.com



BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, ondernemers, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen met AG Insurance, de grootste verzekeraar in België. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.
​ 

BNP Paribas (ww.bnpparibas.com) is met 180.000 medewerkers, van wie 140.000 in Europa, aanwezig in 75 landen. ​ De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Retail Banking, Investment Solutions en Corporate & Investment Banking. De groep heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en BNP Paribas Personal Finance is de nummer één in consumentenkredieten. BNP Paribas ontplooit zijn geïntegreerde model voor Retail Banking in het Middellandse Zeegebied, in Turkije en in Oost-Europa, en heeft een omvangrijk netwerk in het westen van de Verenigde Staten. In Corporate & Investment Banking en Investment Solutions is BNP Paribas toonaangevend in Europa, sterk vertegenwoordigd in Noord- en Zuid-Amerika, en profiteert het van solide en snelgroeiende activiteiten in Azië-Pacific.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.