Fintro lanceert de 2e editie van ‘Fintro verbetert je buurt’.

Via de miniwebsite www.Fintroverbetertjebuurt.be kunnen deelnemers een voorstel indienen om de buurt aantrekkelijker te maken of het burengevoel in hun wijk te stimuleren. Tot en met 4 april kan iedereen via de website een project indienen of stemmen voor het project van zijn of haar voorkeur.

Als je je buurt wil verbeteren, reken je beter niet op de anderen, maar steek je liefst zelf de handen uit de mouwen. Projecten opzetten die positieve en duurzame veranderingen in je buurt teweegbrengen is één ding, de financiële middelen hebben om dit concreet te maken is nog iets anders. Daarom lanceerde Fintro vorig jaar de wedstrijd “Fintro verbetert je buurt”. Dankzij deze nationale actie wonnen 11 initiatiefnemers 3.300 EUR om hun buurtproject te realiseren, op een 111 voorstellen. Het werd zo’n groot succes dat Fintro besloot dit jaar een tweede editie te organiseren.

Iedereen met een creatieve instelling, ook niet-klanten van Fintro, mag een project indienen. Zowel eenmalige acties, zoals een buurtbarbecue of een aperitiefconcert, als blijvende projecten komen in aanmerking: de aanleg van een nieuw bloemenperk, van een petanquebaan of van een speelpleintje. De deelnemers kunnen op de minisite gepersonaliseerde affiches en flyers downloaden om in hun buurt reclame te maken. Stemmen ronselen bij familie en vrienden kan via Facebook en Twitter. 

De projecten worden ingedeeld in 11 geografische gebieden (de 10 Belgische provincies en het Brussel Hoofdstedelijk Gewest). Een jury weerhoudt voor elke regio 1 project, gekozen uit de 3 projecten die de meeste stemmen hebben gehaald. Uiteindelijk zal Fintro 11 buurtprojecten ondersteunen, die dit jaar elk 3.500 EUR winnen. Bij hun beoordeling zullen de juryleden vooral letten op de timing en uitvoerbaarheid van de projecten en de motivatie van de bedenkers.

Met de campagne sluit Fintro perfect aan bij haar slogan "Fintro. Gaat ver, blijft dichtbij." ​ De basiswaarde ‘nabijheid’ wordt vertaald door het aanwakkeren van het buurtgevoel en het aanspreken van de lokale gemeenschap om projecten in te dienen en/of ervoor te stemmen.

Meer informatie over de campagne op http://www.fintroverbetertjebuurt.be/

Over Fintro – Als onderdeel van de BNP Paribas Groep heeft Fintro in België een distributienetwerk van 310 zelfstandige bankagenten en verzekeringsmakelaars, met in totaal meer dan 1.000 medewerkers. De klantenportefeuille bestaat grotendeels uit particulieren, maar ook zelfstandigen en ondernemingen kloppen bij Fintro aan.

Fintro hecht bijzonder veel belang aan de plaatselijke verankering van elk agentschap en de betrokkenheid van zijn agenten met hun directe omgeving. Fintro-agenten wonen niet alleen in de nabijheid van hun klanten, maar willen ook zelf echt nabij zijn.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.