Fintro focust verder op nabijheid en professionalisme in nieuwe TV-campagne.

Om zijn merkbekendheid te verhogen, heeft Fintro sinds medio 2011 verschillende nationale campagnes op TV en radio gevoerd. Telkens werden de troeven ‘nabijheid’ en ‘professionalisme’ in de verf gezet. Het thema was steeds opnieuw: ‘De bankagent en verzekeringsmakelaar in uw buurt’. De krachtige slogan die Fintro sindsdien gebruikt is ‘Fintro. Gaat ver, blijft dichtbij’.
De klantentevredenheid bij Fintro-klanten ligt erg hoog, maar de merkbekendheid bij het grote publiek hinkt nog steeds achterop, al is er ondermeer dankzij de diverse campagnes een grote sprong voorwaarts gemaakt gedurende het laatste jaar.
De nieuwe TV-campagne start op 27 augustus en zal niet minder dan 4 weken lopen, tot zondag 23 september. En dit op alle commerciële zenders. Langs Nederlandstalige kant zullen onze spots dus te zien zijn op VTM, 2BE, VT4, Vijf TV en Vitaya, aan Franstalige kant zijn we aanwezig op La Une, La Deux, AB3, RTL-TVI, Club RTL en Plug RTL.
In totaal zullen er op de Vlaamse zenders 208 spots vertoond worden, waarvan 133 in een lange 30 seconden-versie en 75 in een kortere versie van 10 seconden. Nog enkele cijfers: 75 % van de Vlamingen wordt bereikt, de gemiddelde kijker zal onze spot 5 maal zien.
Tot nog toe heeft Fintro in zijn spots "haag" en "mail" bijna uitsluitend de nadruk gelegd op zijn positionering met de kernwaarden professionalisme ("Gaat ver") en proximiteit/beschikbaarheid ("Blijft dichtbij"). Deze spots werden over het algemeen goed onthaald. Analyse achteraf leerde dat de kijker ze als grappig bestempelde, onze boodschap/kernwaarden goed onthield en dat de campagne veel impact heeft gehad. Uiteraard wil Fintro deze boodschap nog verder blijven herhalen. Daarom wordt ook in deze golf één van de bestaande spots hernomen, nl deze van de haag.
Maar Fintro wil een stap verder gaan. Nu men stilaan begint te weten waar het merk voor staat, wil Fintro voortaan ook concreter beginnen focussen op de domeinen/diensten waarin het actief is. Daarom werd er - opnieuw in samenwerking met het creatief bureau Publicis Brussels - een nieuwe spot gemaakt rond het thema consumentenkredieten. De spot refereert naar de lening op afbetaling voor renovatiewerken (zonder echt volledig produktgericht te zijn). Het script is een parodie op reality-shows in de zin van "ultimate makeover" of "help, mijn man is een klusser". Op het einde van de spot blijkt dat de renovatiewerken dankzij de Fintro-agent zijn gerealiseerd, en dat hij de held van het verhaal is...
Uiteraard zijn ook de waarden nabijheid (zowel geografisch als emotioneel) en professionalisme opnieuw prominent aanwezig. De agent is immers de buur en is erg betrokken bij alle projecten die zijn klanten ondernemen. De campagnelijn luidt "Maak zelf ook al uw projecten waar. Samen met uw buur, uw Fintro-agent". De nieuwe spot is in dit opzicht een logisch gevolg van de vorige, en geeft alweer een nieuwe invulling aan de baseline "Gaat ver, blijft dichtbij."
Bepaalde beelden uit de spot zullen ook gebruikt worden in de kantoren, op facebook …
Tot slot nog dit. Op het einde van de TV-spots werd voor het eerst een nieuw, horizontaal Fintro-logo gebruikt in plaats van het vertrouwde vierkante logo. Hierdoor krijgt het wordmark "FINTRO" een meer prominente plaats op het scherm. Momenteel analyseert Fintro of het dit horizontale logo later ook in zijn print- en digitale media zal gebruiken.
Nog een nieuwigheid: ook het Facebook logo wordt voortaan getoond op het einde van de spots.
Fintro is onderdeel van de BNP Paribas Groep en heeft in België een distributienetwerk van 310 zelfstandige bankagenten en verzekeringsmakelaars, en telt in totaal meer dan 1.000 medewerkers. De klantenportefeuille bestaat grotendeels uit particulieren, maar ook zelfstandigen en ondernemingen kloppen bij Fintro aan.
Op bancair vlak biedt Fintro exclusief de producten van BNP Paribas Fortis aan. Op verzekeringsvlak zijn de Fintro-agenten makelaar en kunnen ze dus de producten van alle verzekeringsmaatschappijen aanbieden, al zijn er preferentiële relaties met AG Insurance en Cardif.