Financial Times roept BNP Paribas Fortis Private Banking uit tot ‘Best Private Bank for digital customer experience in Europe’

Het magazine The Banker, een publicatie van de Financial Times-groep, heeft BNP Paribas Fortis Private Banking & Wealth Management uitgeroepen tot ‘Best Private Bank for digital customer experience in Europe’. Die ‘PWM Wealth Tech Award 2020’ is een erkenning voor zowel de uiterst geavanceerde innovatiecultuur als de inspanningen van BNP Paribas Fortis Private Banking & Wealth Management om digitale technologieën te omarmen en op grote schaal uit te rollen.

BNP Paribas Fortis Private Banking kreeg de onderscheiding, een van de Wealth Tech Awards 2020, na een uitgebreide, kwalitatief hoogstaande pitch en een grondige evaluatie door een jury van private banking professionals en journalisten van de Financial Times. BNP Paribas Fortis Private Banking laat daarmee niet alleen zijn Belgische concurrenten, maar ook de internationale concurrentie in heel Europa, duidelijk achter zich.

Stéphane Vermeire, General Manager Private Banking & Wealth Management, verklaarde: “We mogen terecht trots zijn op deze award, die het resultaat is van een zeer succesvolle samenwerking tussen alle afdelingen van de bank. De voorbije drie jaar hebben we hard gewerkt om een nieuw servicemodel voor onze klanten te ontwikkelen, waarin digitale tools een hoofdrol spelen, naast de skills van onze private bankers and wealth managers.”

CEO Max Jadot vulde aan: “Deze award benadrukt de vastberadenheid van onze collega’s van Private Banking & Wealth Management en van heel BNP Paribas Fortis om in de verwachtingen van onze klanten te voorzien. Ze zijn met succes de digitale uitdagingen aangegaan in een sterk veranderende omgeving. De award toont onmiskenbaar aan dat onze inspanningen om ons nog sterker toe te leggen op innovatie en efficiënte processen resultaat opleveren. Het voortdurend upscalen van onze digitale platformen en van ons productaanbod leidt tot klantenervaringen met een reële meerwaarde en bevestigt zo onze vastberadenheid om het leven van onze klanten makkelijker te maken, één van de 5 strategische pijlers van BNP Paribas Fortis. Deze beloning moedigt de bank en zijn medewerkers aan n de huidige moeilijke omstandigheden en vormt een mooie erkenning voor de toewijding waarmee de mensen van Private Banking & Wealth Management hun klanten bedienen.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.