BNP Paribas Fortis lanceert 'Assist' voor de iPhone

Assist’ is een smartphone-applicatie (app) die klanten (en niet-klanten) stap voor stap begeleidt in noodgevallen en die zowel via de Android Market als via de App Store van Apple gratis kan worden gedownload.

De Android versie werd reeds medio december gelanceerd en kent tot op heden 5.500 downloads. Vandaag is ook de applicatie voor de iPhone beschikbaar.

‘Assist’ helpt haar gebruikers verder op vier niveaus:

  • ​ ​ ​ ​ Verstrekken van informatie: per noodgeval wordt aan de gebruiker stap voor stap uitgelegd welke acties hij moet ondernemen. Klanten die via BNP Paribas Fortis beschikken over een contract Europ Assistance, of bij BNP Paribas Fortis hun verzekeringen hebben onderschreven, worden bovendien geïnformeerd over de bijstand waar zij eventueel op kunnen rekenen. Hierdoor kan de bijstandsverlener (Europ Assistance of TeleClaims) zo snel mogelijk in actie treden.
  • ​ ​ ​ ​ Indienen van schadeclaims: de klant kan via de applicatie rechtstreeks een aangifte doen van het schadegeval (auto, woning, gezin) bij TeleClaims (AG Insurance). Hierdoor wordt het schadedossier zo snel mogelijk opgestart.
  • ​ ​ ​ ​ Een 'Kom mij halen-button': met één druk op de knop wordt de locatie van de gebruiker verstuurd met een link in Google Maps, en dat via e-mail, SMS, Facebook, of Twitter. Een jongere kan zo bijvoorbeeld zijn ouders op de hoogte brengen na een fuif, maar ook in echte nood is dit een efficiënte en doeltreffende hulplijn (bv. voor een alleenstaande die thuis een onvoorzien probleem heeft).
  • ​ ​ ​ ​ Een aantal andere handige tools: een overzicht van nuttige telefoonnummers (incl. noodnummers in 120 verschillende landen), een zaklamp met de mogelijkheid om SOS-signalen in morsecode uit te sturen…

Het hart van de applicatie zijn een 100-tal noodscenario’s gaande van het verlies van een bankkaart over een ondergelopen kelder tot een auto-ongeval. Aangezien de klant doorgaans weinig ervaring heeft met dit soort noodgevallen, en deze noodgevallen meestal ook gepaard gaan met een zekere dosis stress, is het uiterst belangrijk om de klant op een heldere manier te informeren. ‘Assist’ biedt per noodscenario een kort stappenplan waarbinnen handig gebruik gemaakt wordt van de functionaliteiten van de smartphone (denk maar aan quickdial, geolocalisatie, enz). Het feit dat men zijn smartphone steeds op zak heeft, maakt dit hét communicatiekanaal bij uitstek om klanten bij te staan in geval van nood.

Met de lancering van Easy banking voor iPad vorige maand, de ‘Assist’ applicatie voor iPhone & Android, de smartphones applicaties ‘SPOT’ en ‘Bill4friends’, wordt de serviceverlening aan klanten met smartphones en tablets opnieuw verbeterd. De applicatie Easy banking voor iPhone volgt in de komende maanden.

Peter Vandekerckhove, lid van het directiecomité van BNP Paribas Fortis: “Deze mobiele oplossingen beantwoorden aan de vraag van onze klanten om te kunnen genieten van een professionele service op momenten die voor hen belangrijk zijn. ‘Assist’ kadert volledig in onze beloftes om maximaal bereikbaar te zijn voor onze klanten en om duidelijke informatie aan te bieden die voor de klant onmiddellijk bruikbaar is. “

Meer info op: www.bnpparibasfortis.be/assist

Download “Assist” in de App Store :
http://itunes.apple.com/be/app/assist/id509187241

Download “Assist” in de Android Market:
https://market.android.com/details?id=be.bnpparibasfortis.assist&hl=NL

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.