BNP Paribas Fortis beloont aanpassingsvermogen van 10 bedrijven met trip naar Silicon Valley

In een wereld in verandering moeten bedrijven zich steeds sneller kunnen aanpassen. In die context lanceert BNP Paribas Fortis vanaf 23 januari 2017 ‘The Change League’. Bedrijven die een belangrijke ‘verandering’ hebben ondergaan, kunnen in deze wedstrijd een dossier indienen dat zal worden beoordeeld door een onafhankelijke jury van specialisten. De 10 deelnemers met de meest indrukwekkende verhalen winnen een speciaal samengestelde trip naar Silicon Valley, het mekka van ondernemerschap.

BNP Paribas Fortis beseft als geen ander dat de bedrijfswereld razendsnel evolueert. De bank zet dan ook hoog in op innovatie en andere aanpassingen aan de realiteit in het algemeen. Zo neemt ze verschillende initiatieven om ideeën daaromtrent aan te moedigen. Die resulteren vaak in vernieuwingen die tegemoetkomen aan de steeds veranderende noden van klanten en medewerkers.

Een van die initiatieven is de Change League-wedstrijd. Nieuwe concurrenten, nieuwe technologieën, nieuwe regelgeving, torenhoge verwachtingen van klanten: hoe gaan grote ondernemingen om met alle veranderingen die in razendsnel tempo op hen afkomen? BNP Paribas Fortis wil zijn bedrijfsklanten steunen en actief begeleiden bij deze voortdurende uitdagingen.

Op 23 januari 2017 gaat de tweede editie van ​ 'The Change League' van start. Dat is een wedstrijd georganiseerd door BNP Paribas Fortis. De bekroning van de wedstrijd is een studiereis voor 10 winnaars naar Silicon Valley. Bedrijven met een omzet van minstens 7,5 miljoen euro en een maatschappelijke zetel in België kunnen deelnemen. Ten laatste op 30 april 2017 om middernacht kunnen ze een dossier indienen. Een onafhankelijke jury van specialisten (José Zürstrassen, Cédric Donck, Steven Van Belleghem, Peter Hinssen en Didier Beauvois (Voorzitter) zal vanaf dan de dossiers beoordelen en 10 winnaars aanduiden.

Twee vertegenwoordigers van de 10 bedrijven die de jury het meest overtuigen gaan van 11 november tot 18 november 2017 op inspiratiereis naar Silicon Valley. Daar gaan ze onder begeleiding van de change-goeroes Peter Hinssen en Steven Van Bellegem en van Corporate Banking -CEO Didier Beauvois op bezoek bij grote bedrijven en starters in het grootste centrum voor hightech innovatie ter wereld. Elke winnaar krijgt zo een op maat gemaakt programma en inzichten die kunnen helpen om een echte concurrentiële voorsprong uit te bouwen.

De wedstrijd wordt ondersteund door radiospots, online advertenties en mailings. De begeleidende campagne krijgt als baseline “In een wereld van verandering moeten bedrijven zich steeds sneller kunnen aanpassen”. Visueel zal zich dat vertalen in een kameleon wiens huid transformeert in die van een luipaard.

De indrukken van de tien winnaars editie 2015 

www.changeleague.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.