BNP Paribas Fortis steunt de ondernemers die na de lockdown weer opengaan met een nationale mediacampagne “Yes, we are open”

De coronacrisis treft ons allemaal: zowel op het vlak van gezondheidszorg, economisch als financieel. Als bank stelt BNP Paribas Fortis alles in het werk om onze ondernemers, bedrijven en zelfstandigen die het kloppend hart zijn van onze economie en samenleving, doorheen deze moeilijke periode te helpen. Hun activiteiten opnieuw opstarten wordt voor heel wat klanten-ondernemers beslist een hele uitdaging. Als financiële partner van deze ondernemingen wil de bank hen een extra duwtje in de rug geven met de campagne ‘Yes, we zijn open’.

Na de strenge coronamaatregelen van de voorbije weken, mogen de meeste handelaars in ons land stilaan de deuren weer openen. Recent richtte BNP Paribas Fortis zich als marktleider via een mediacampagne ‘Stay safe, pay safe’ tot handelaars en particulieren met een oproep tot contactloos betalen.

De voorbije weken heeft iedereen heel wat extra inspanningen geleverd om zelfstandigen en kmo’s te ondersteunen met advies en oplossingen op maat. Gewapend met die extra slagkracht en met hun eigen doorzettingsvermogen slaagden vele ondernemingen erin om de coronacrisis succesvol het hoofd te bieden. En daar zijn ze terecht fier op! Daarom willen we hen een extra duwtje in de rug geven met een grote nationale publiciteitscampagne waarbij we een aantal van onze ondernemersklanten die vol goede moed weer van start gaan, in de kijker zetten.

Om de Belgische economie verder ten volle te ondersteunen helpt de bank ondernemers nu om ‘back in business’ te zijn. Een aantal klanten krijgt de kans om via de communicatiekanalen van de bank hun bedrijf in de kijker te zetten en hun verhaal te delen door middel van een unieke campagne ‘Yes, we zijn open!’ die loopt van medio mei tot eind juni. Op de BNP Paribas Fortis-website kunnen ze hun verhaal delen: wie ze zijn, wat ze doen, hoe ze de crisis hebben aangepakt, op welke manier de bank hen heeft geholpen, hoe ze de toekomst tegemoet zien… Daarnaast kunnen ze iedereen laten weten dat ze weer open zijn: via affiches op openbare plaatsen en in de bankkantoren, op sociale media en zelfs op radio en tv.

De lokale handelaars die tijdens de campagne aan bod komen, werden geselecteerd in overleg met de regio’s.

Concreet valt de eer in de eerste golf te beurt aan:

• Maison Fleurie voor regio West-Vlaanderen

• Karcher Van Mol voor regio Oost-Vlaanderen

• SKM voor regio Vlaams-Brabant

• Antwerpse Brouwcompagnie voor regio Antwerpen

• Stock Luyckx XL voor regio Limburg

• Palais des Thés voor regio Brussel

• Ateliers Delmotte voor regio Hainaut

• Ateliers Jean Del’Cour voor regio Luik

• Grafé Lecocq Et Fils voor regio Brabant wallon/-Namur-Luxembourg

Later in mei en begin juni zullen nog 2 golven van klanten volgen. In totaal worden 40 ondernemers in de kijker gezet.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.