BNP Paribas Fortis opent Flagship in Namen

Na Gent en Brussel opent BNP Paribas Fortis nu een Flagship in Namen. Het kantoor, gelegen in het hart van de stad en uitgerust met moderne technologische snufjes, wil een heuse ontmoetingsplaats zijn. In het nieuwe concept staan twee elementen centraal: een optimale klantenbeleving ondersteund door innovatieve technologieën, én een verankering in het lokale ecosysteem. De Flagship wil méér zijn dan alleen een bankkantoor en echt deel uitmaken van de lokale gemeenschap. Net voor de zomer zal BNP Paribas Fortis nog een Flagship openen in Luik .

Klanten van BNP Paribas Fortis kunnen kiezen uit verschillende kanalen om hun bankzaken te regelen. Dat kan in een bankkantoor, via de computer, tablet, smartphone en het Easy Banking Center. Klanten verwachten vandaag dat ze overal én op elk moment kunnen bankieren. De populariteit van bankieren op afstand spreekt dan ook voor zich. Het succes van die digitale tools laat toe om de rol van het traditionele bankkantoor te laten evolueren.

Het nieuwe kantoorconcept biedt een combinatie van dat digitale bankieren en de vertrouwde relatie met een adviseur. “In de Flagship worden de nieuwe digitale ontwikkelingen tastbaar voor onze klanten. Bovendien levert het kantoor de nodige expertise voor advies op maat van de klant.” zegt Michael Anseeuw, General Manager Retail Banking bij BNP Paribas Fortis.

Videowall en tablet counter

Bij het binnenkomen springt de grote videowall in het oog waarop lokale ondernemers in de kijker worden gezet en de klant kennis kan maken met verschillende digitale publicaties van de bank.

Een andere belangrijke nieuwigheid is de tablet counter. Daar kan de klant zelf zijn bankverrichtingen uitvoeren op een tablet. Aangezien niet iedereen daarmee vertrouwd is staan adviseurs ter beschikking om de diverse digitale tools en toepassingen van de bank aan de klant te tonen en toe te lichten.

Advies op maat in het staand contactpunt en in de Digi Room

Voor een eenvoudige vraag aan een adviseur werd in de Flagship eenstaand contactpunt gecreëerd: het betreft een halfgesloten ruimte waar de adviseur de klant mee naartoe kan nemen om snel en in alle discretie iets te bespreken.

Naast de klassieke adviesruimtes heeft de Naamse Flagship ook een Digi Room. In deze adviesruimte kan een videogesprek worden gehouden.. Zo kan er bijvoorbeeld een beroep worden gedaan op de expertise van een kredietenspecialist van de bank, die zich niet noodzakelijk in hetzelfde gebouw bevindt. Of wat als de (zelfstandige) klant graag wordt bijgestaan door zijn boekhouder, die door tijdsgebrek niet naar het kantoor kan komen? Videoconferencing biedt in zulke gevallen soelaas.

Book & Work
In de Naamse Flagship zijn ook twee Book & Work-ruimtes: vergader- en eventzalen die gratis kunnen worden gereserveerd. Dat kan op de website http://www.bookandwork.bnpparibasfortis.be of ter plaatse in het kantoor. In die ruimtes is alle nodige comfort voorzien, zoals gratis wifi en projectieschermen. In de koffiehoek kunnen de bezoekers zich voorzien van een opkikkertje.

Een plaats voor uiteenlopende initiatieven

“BNP Paribas Fortis wil een duurzame relatie opbouwen met de lokale community. Dat doet het onder meer door de Flagships open te stellen voor allerlei initiatieven.” aldus Stephane Viroux, algemeen directeur regio Waals-Brabant, Namen en Luxemburg.

Het gaat dan over bancaire evenementen zoals een infoavond over beleggen. Maar zeker ook activiteiten rond innovatie, ondernemerschap of technologie kunnen in de Flagship plaatsvinden.

Praktisch: ​ Flagship Namen, Rue de l’Ange 2 - 5000 Namen

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.