BNP Paribas Fortis lanceert Digital Days voor ondernemers

BNP Paribas Fortis helpt haar bedrijfsklanten vlot op de digitale snelweg ​
In mei lanceert BNP Paribas Fortis samen met Google de ‘Digitale Maand voor Ondernemers’, een maand vol events (‘Digital Days’), nieuwsbrieven en initiatieven. Consumenten zoeken en kopen steeds meer online en ze betalen steeds liever met hun smartphone of contactloos, maar veel Belgische ondernemers hinken net op die punten wat achterop. ​


Belgische bedrijven laten nog veel kansen liggen op online verkoop. Het internet biedt nochtans veel mogelijkheden om nieuwe klanten te bereiken. Maar liefst 4 miljard online consumenten zijn slechts één klik verwijderd van elke Belgische KMO. Tegen 2020 zijn dat er zelfs 5 miljard. Consumenten gaan volop voor digitaal. Meer dan 7 miljoen Belgen kochten al online, maar nog te vaak moeten ze daarvoor buiten de grenzen gaan zoeken. En wie niet mee ‘digitaal’ evolueert, loopt inkomsten mis. [1] Zo blijkt uit de Dell Technologies Digital Transformation Index (DT Index)[2] dat maar ​ liefst 4 op de 10 Belgische bedrijven vrezen dat ze binnenkort buitenspel worden gezet door nieuwe, innovatieve spelers. Bij amper 3% van de Belgische bedrijven zit de digitale transformatie volledig ingebakken in het DNA van het bedrijf en 19 % riskeert hopeloos achterop te geraken.

BNP Paribas Fortis wil haar ondernemersklanten begeleiden om hun bedrijf “digitalproof” te maken en alle kansen te benutten. Michael Anseeuw, General Manager Retail Banking BNP Paribas Fortis: “Inzetten op digitale innovatie en entrepreneurship in België is zeer belangrijk voor ons. Het is immers onze taak als bank om de economische ontwikkeling te ondersteunen. Door onze klanten te begeleiden in hun digitale evolutie, helpen we ervoor te zorgen dat het deel dat de digitale economie in de totale economie vertegenwoordigt, verder toeneemt. En dit zal dan weer leiden tot de noodzakelijke economische groei. Met initiatieven zoals de “ Digitale maand voor Ondernemers” ​ stimuleert BNP Paribas Fortis ondernemers om de ontwikkeling van hun digitale vaardigheden te versnellen.”

Centraal in onze aanpak staat de combinatie van enerzijds de digitale expertise van de Adviseurs Ondernemingen enanderzijds is er de Digital Maturity Assessment (DMA). Deze bepaalt het digitale niveau van onze ondernemersklanten en geeft hen advies op maat. De doelstelling is om in 2019 maar liefst 25.000 DMA’s uit te voeren met onze klanten.

Groeipotentieel online boosten

Voor het vierde jaar op rij organiseren we in samenwerking met Google, CentralApp en BlooviMe de “Digital Days “voor ondernemers.

Tijdens de Digital Days in mei geven experten van het Google Digitaal Atelier gratis lezingen over een optimale website en zoekmotoren in zes Belgische steden: Antwerpen, Gent, Leuven, Brussel, Bergen, Luik. Per locatie gaan er telkens 3 sessies door.

Daarnaast is er ook een “Marketplace “met workshops en demosessies rond tal van digitale oplossingen geanimeerd door Webshop consultants, specialisten in innovatie en digitaal bankieren.

De Digital Days zijn tevens de ideale netwerkplek om ideeën uit te wisselen met andere ondernemers

Inschrijvingen online


[1] Bron Google

[2] De DT Index, die werd samengesteld in samenwerking met Intel en de input van 4.600 bedrijven in 42 landen, brengt de vorderingen op het vlak van digitale transformatie van middelgrote tot grote bedrijven in kaart en onderzoekt de digitale verwachtingen en zorgen van de bedrijfsleiders

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.