Actie Rode Centjes levert Voedselbanken meer dan 13.000 maaltijden op

1,7 miljoen muntjes, goed voor 40.260,24 euro: zoveel bracht de groots opgezette campagne van BNP Paribas Fortis Foundation voor de Voedselbanken op. Van 16 december 2011 tot 13 januari 2012 werden daartoe in alle kantoren van BNP Paribas Fortis muntjes van 1, 2 en 5 eurocent ingezameld ten voordele van de minstbedeelden.

Het opgehaalde bedrag werd integraal doorgestort aan de Voedselbanken van ons land, die er etenswaren mee zullen verschaffen naargelang van de behoeften.

Een warme maaltijd kost 3 euro. Dankzij de gulheid van klanten, voorbijgangers en scholen, maar ook van de medewerkers van de bank, die allemaal blijk gaven van grote betrokkenheid bij het probleem van de honger in België, kunnen in totaal dus meer dan 13.000 maaltijden aangeboden worden.

Gemiddeld werd per kantoor 40 euro ingezameld, wat ongeveer overeenkomt met een volle collectebox.

In België wordt 95% van de muntjes van 1 en 2 cent niet gebruikt, terwijl anderzijds steeds meer armen en alleenstaanden in ons land niet eens elke dag behoorlijk of zelfs maar voldoende te eten hebben. Die vaststelling heeft de Voedselbanken en de private stichting BNP Paribas Fortis Foundation doen besluiten om samen een grootscheepse inzameling van ‘rode centjes’ op touw te zetten. Om die actie te ondersteunen en te promoten schakelde BNP Paribas Fortis zijn kantorennet in. Gedurende bijna 4 weken stond in elk kantoor een collectebox waarin iedereen die aan de actie wilde meewerken, zijn koperen muntjes kon komen deponeren. Bovendien sloten veel mediapartners (affichering, radio en internet) zich bij het initiatief aan, door zeer uitzonderlijke kortingen voor het gebruik van hun communicatiedragers te geven of die zelfs gratis ter beschikking te stellen.

Bovenop het ingezamelde bedrag heeft BNP Paribas Foundation een bijkomende schenking gedaan om deze organisatie te steunen, die meer dan ooit een beroep moet doen op de gulheid van iedereen om de armoede te kunnen bestrijden.

De Voedselbanken en BNP Paribas Fortis Foundation willen alle mensen die aan deze actie hebben deelgenomen, oprecht danken voor hun vrijgevigheid.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.