Hello bank! mag al na 1 jaar een positieve balans opmaken in lijn met zijn doelstellingen

Bijna 800.000 bankklanten in vier landen

Beantwoorden aan de behoeften van zijn Europese klanten: met dat doel voor ogen lanceerde BNP Paribas medio 2013 Hello bank !, de eerste pan-Europese mobiele bank. Met die nieuwe bank zorgde de groep BNP Paribas voor een transformatie in haar klantenrelaties en kondigde ze grote ambities aan voor de verdere ontwikkeling ervan.

  • Een bedrijfsactiviteit in volle groei
  • Duitsland: Cortal Consors wordt Consorsbank
  • Lancering van Hello play!, de eerste crowdsponsoringdienst voor muziek

Een dynamische klantenwerving

Hello bank! wist een plaats te verwerven in het bijzonder concurrerende domein van het digitale bankieren. Van bij het begin had de nieuwe bank ambitieuze doelstellingen: 1,4 miljoen klanten in vier landen tegen 2017. Eind 2014 vertrouwen bijna 800.000 bankklanten in Duitsland, België, Frankrijk en Italië op Hello bank! Onder hen vinden we nieuwe klanten die zich lieten verleiden door de Hello bank!-ervaring, maar ook BNP Paribas-klanten die voor een 100% mobiel aanbod hebben gekozen, en die bij Hello bank! de antwoorden en begeleiding hebben gevonden die bij hen passen. "Onze ontwikkeling is heel positief. Wij stellen met genoegen en trots vast dat onze klanten ons merk, ons aanbod en vooral onze gebruikservaring weten te waarderen," zegt François Villeroy de Galhau, gedelegeerd directeur-generaal van BNP Paribas en verantwoordelijk voor de thuismarkten.

Vier banken, één Europees model

Hello bank! zag het levenslicht in de lente van 2013 na een grondige reflectie over het veranderende consumptiegedrag. De retailbank ondervond immers al de gevolgen van dit fenomeen. Daarom heeft BNP Paribas vanaf 2013 beslist daarop in te spelen met een nieuw aanbod in de vier belangrijkste Europese landen waar het aanwezig is.

"De digitale wereld heeft de relatie die klanten aan hun bank bindt, ingrijpend veranderd. De klanten blijven uiteraard heel verschillend van land tot land, met elk hun specifieke gebruiken en verwachtingen. Daarom hebben we binnen het gemeenschappelijke hart van Hello bank! het aanbod telkens aangepast aan het Europese land waar we aanwezig zijn," licht Béatrice Cossa Dumurgier, COO Retail Banking van BNP Paribas, toe.

Cortal Consors wordt Consorsbank

Cortal Consors heet nu Consorsbank. Met de verandering van merk en de verandering van klantenparcours trekt de Duitse dochteronderneming van Hello bank! volop de kaart van Hello bank! Ze is nu volledig geïntegreerd in het Hello bank!-model en wordt een algemene digitale bank met niet alleen een bankpijler, maar ook een makelaarspijler. Met de makelaarsklanten van Consorsbank komt het totale aantal klanten van Hello bank! op 1,34 miljoen in Europa.

Meer dan alleen een bank

Hello bank! viert zijn eerste verjaardag met een origineel en vernieuwend initiatief: Hello play!, de eerste crowdsponsoringdienst voor muziek in Europa. Elke keer gebruikers van streamingplatforms muziek beluisteren kunnen ze muziekprojecten steunen via het Hello play!-concept. Terwijl Hello bank! opgericht werd als antwoord op de veranderende gewoonten op het vlak van bankieren, is Hello play! ontstaan als antwoord op de nieuwe manieren van muziek beluisteren. Doordat steeds meer mensen muziek beluisteren via hun smartphone, is de muziek ook mobiel geworden. Met de sociaalnetwerksites als belangrijkste kanaal.

Hello play! maakt daarvan gebruik om, in samenwerking met Ulule en Spotify, de muziekprojecten van morgen te steunen, of het nu gaat om rijzende sterren of om talent dat nog ontdekt moet worden. Gebruikers van Hello play! kunnen nu immers een muziekproject kiezen en financieel steunen met de 'Hello coins' die ze verzamelen telkens als ze naar muziek luisteren.

Ga voor meer informatie over Hello play! naar www.helloplay.fr.

Prescontacten:

Carine Lauru: +33 1 42 98 13 36, carine.lauru@bnpparibas.com

Julia Boyce: +33 1 43 16 82 04, julia.boyce@bnpparibas.com

Malka Nusynowicz: +33 1 42 98 36 25, malka.nusynowicz@bnparibas.com

Hilde Junius: +32 2 565 47 37, hilde.junius@bnpparibasfortis.com

Over Hello bank! – Een bank, 'mobile, just like you'
Hello bank! is de eerste volledig digitale Europese mobiele bank, die actief is in Duitsland, België, Frankrijk en Italië. Hello bank! staat voor een radicaal nieuwe ervaring. Hello bank! biedt zijn klanten vier grote troeven: een eenvoudige ervaring die van bij het begin werd ontwikkeld voor smartphones en tablets, een 'smart' en volledig aanbod, met een gratis bankkaart en een voordelige spaarrente, een Hello Team dat langer dan de gebruikelijke kantooruren ter beschikking staat van de klanten, en een soliditeit die wordt verzekerd doordat Hello bank! tot de Groep BNP Paribas behoort (BNP Paribas Fortis in België, Consorsbank in Duitsland, BNP Paribas in Frankrijk, BNL in Italië).

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.be) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibasfortis.be) is marktleider in bank- en financiële diensten in Europa. De bank is actief in 64 landen en telt bijna 178.000 werknemers, waarvan meer dan 144.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Commercial, Personal Banking & Services voor alle commerciële banken van de groep en verschillende gespecialiseerde metiers, zoals BNP Paribas Personal Finance en Arval; Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en verzekeringsoplossingen; en Corporate & Institutional Banking, dat zich op bedrijfsklanten en institutionele klanten toelegt. Op basis van het sterk gediversifieerde en geïntegreerd businessmodel helpt BNP Paribas al zijn klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grootzakelijke en institutionele klanten) bij het realiseren van projecten met oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, sparen en verzekeringsdekking. BNP Paribas heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en ontplooit zijn geïntegreerde commercialbankingmodel ook in het Middellandse Zeegebied, Turkije en Oost-Europa. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en bedrijfstakken in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft duurzaamheid in al zijn activiteiten doorgevoerd, waardoor het bijdraagt aan de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep garandeert.