BNP Paribas Fortis opent een nieuw type kantoor: Be.Connected
Human meets digital
Met de Be.Connected verruimt BNP Paribas Fortis het klassieke kantoorconcept en worden nieuwe digitale ontwikkelingen tastbaar voor de klant.

Vandaag opent BNP Paribas Fortis in Brussel een nieuw type kantoor : Be.Connected. Be.Connected is een ‘digital touchpoint’ in de directe nabijheid van een groot kantoor en met een uitgesproken accent op de promotie van het digitale aanbod van de bank. Bovendien is Be.Connected stevig verbonden met haar omgeving en wil zij een echt innovatief en digitaal centrum/visitekaartje in het hart van de stad worden.
Be.Connected’ is een gloednieuw kantoortype bij BNP Paribas Fortis. De medewerkers in dit Be.Connected-kantoor gaan de klanten digitaal coachen en begeleiden bij het gebruik van de verschillende kanalen die ter beschikking staan. Klanten weten immers vaak onvoldoende dat er voor hun vraag een digitale oplossing bestaat .Kantoormedewerkers zullen gebruik maken van tablets en stellen alle informatie digitaal ter beschikking.
Uit een bevraging blijkt dat klanten hebben hier duidelijk behoefte aan hebben: uitleg over en hulp bij het gebruik van hun smartphone en tablet, informatie over de mogelijkheden die de digitale kanalen van de bank bieden, toegang tot het Easy Banking Centre via videogesprekken. Voor die videogesprekken is er in een Be.Connected-kantoor een ‘Hi-Room’ (High Interactive)voorzien. Met een druk op een toets activeert de klant meteen een videoverbinding met het Easy Banking Centre. Het hele kantoorconcept is gebruiksvriendelijk en de beschikbare technologie heel intuïtief zodat de klant al snel zichzelf kan behelpen.
De SoMe (Social Media) wall toont in een doorlopende feed de posts op de verschillende Social Media waarop BNP Paribas Fortis aanwezig is.
Vooraan is de cash-functie via automaten ruim uitgebouwd. Aan de automaten kan iedereen 24/7 terecht voor cashverrichtingen.
Het kantoor is ononderbroken open van 9u30 tot 18u op weekdagen , alsook op zaterdag van 9u30 tot 12u30.
Book & Work
BNP Paribas Fortis maakt van dit kantoor ook een echte ontmoetingsruimte voor zijn klanten: zij kunnen er vergaderen in een aantal ‘Book & Work’-ruimtes, uitgerust met de nieuwste technologie. Via de website www.bookandwork.bnpparibasfortis.be of in het kantoor zelf kunnen zij vlot een gratis vergaderruimte of werkplek reserveren
“Dit nieuwe concept van BNP Paribas Fortis is een concrete invulling van onze slagzin ”De bank voor een wereld in verandering”. Vandaag worden we allemaal geconfronteerd met een nauwere verweving van de fysische en de digitale wereld. Daarom bouwen we verder op het klassieke model door het persoonlijk contact met de klanten te verrijken met digitale coaching. De bezoekers kunnen hier digitale innovatie concreet beleven” aldus Michael Anseeuw, General Manager Retail Banking van BNP Paribas Fortis.
Op termijn plant BNP Paribas Fortis nog enkele Be.Connected-kantoren, in de drukste winkelstraten van het land. Telkens als tandem: een groot kantoor, waarin alle expertise wordt aangeboden, makkelijk bereikbaar met de nodige parkeerfaciliteiten aan de rand van het stadscentrum, en een ‘digital touchpoint’ op een commercieel erg drukke plek in het centrum.
Onze kantoren zijn de hoeksteen van ons commercieel model en focussen op proximiteit en expertise. De klant zal kunnen blijven kiezen uit verschillende kanalen om beroep te doen op de bank: een bankkantoor, een contactcenter, een smartphone..., maar de bank zet wel volop in op digitale toepassingen ter ondersteuning van het menselijk contact.

.jpg)

